۰ نفر

شیوع کرونا بر روی ناوهواپیمابر آمریکا شتاب گرفت

۸ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۱۰
کد خبر: 427204
شیوع کرونا بر روی ناوهواپیمابر آمریکا شتاب گرفت

شیوع ویروس کرونا روی ناوهواپیمابر آمریکایی «یو. اس. اس تئودور روزولت» با هزاران نفر پرسنل که پیشتر سه نفر به آن مبتلا شده بودند، اکنون شدت یافته و به ۲۵ نفر رسیده است.

به گزارش سی ان ان ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا میان پرسنل ناوهواپیمابر تئودور روزولت به ۲۵ نفر رسیده است، این درحالی است که این ناو پنج هزار پرسنل دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تسریع ویروس کرونا روی این ناوهواپیمابر در دو روز رخ داده است، پیش از این پنتاگون ابتلا سه نفر از ملوانان این ناو را مورد تایید قرار داده بود.

بنابراین گزارش چند مقام نیروی دریایی آمریکا (سی ان ان اشاره ای به نام این افراد نکرد) به این شبکه خبری گفتند که انتظار می رود جواب آزمایش بسیاری از کارکنان این ناو هواپیما بر به این ویروس مثبت باشد، یکی دیگر از مقامات نیروی دریایی آمریکا نیز گفت که شمار مبتلایان به این ویروس در این ناو می تواند بیش از ده ها نفر دیگر باشد.

بیم پنتاگون از آسیب پذیر شدن یو. اس. اس تئودور روزولت

سی ان ان درادامه گزارش داد: پنتاگون از اعلام شمار دقیق مبتلایان به ویروس کرونا در ناو هواپیمابر یو. اس. اس تئودور روزولت بدان جهت خود داری می ورزد که کشورهای متخاصمی همچون چین و یا کره شمالی این ناو را آسیب پذیر بدانند.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: با وجود گسترش ویروس کرونا درمیان پرسنل این ناوهواپیمابر، دریاسالار «مایک گیلدی» Mike Gilday فرماندهی عملیات نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد  که این نیرو اطمینان کامل دارد که ناو هواپیمابر تئودور روزولت به هر بحرانی در منطقه قادر به پاسخ دادن است.

رسانه های آمریکایی روز چهارشنبه گذشته (۵ فروردین ماه ۱۳۹۹) از جواب مثبت سه پرسنل ناو هواپیمابر تئودور روزولت به ویروس کرونا خبر دادند. این ناو در آنزمان حدود ۱۵ روز قبل در ویتنام پهلو گرفته بود.

درهمین حال «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که شیوع این ویروس در آمریکا تا چه زمانی ممکن است ادامه یابد و این که ارتش چگونه به تلاش ها برای مقابله با آن ادامه خواهد داد، گفت: من فکر می کنم که ما به طرحی چند ماهه برای مقابله با این ویروس نیاز داریم و همه اقدامات احتیاطی را بکار خواهیم بست.

اسپر افزود کاملا مطمئن است که برای چند ماه درگیر این ویروس خواهیم بود. وی همچنین در هفتم فروردین ماه گفته بود گفت که دستور داده است همه سفرهای خارجی و جابه جایی نیروهای نظامی ارتش در خارج این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ۶۰ روز متوقف شود.

آمریکا در صدر مبتلایان به کرونا درجهان قرار گرفت

براساس آمارهای منتشره اکنون آمریکا با ۸۵ هزار و ۵۹۴ مبتلا به ویروس کرونا چین را پشت سرگذارد و در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفت.شمار جان باختگان این ویروس نیز به یکهزار و ۳۰۰ نفر رسید.