۰ نفر

سازمان جهانی تجارت:

رکود کرونا بدتر از بحران اقتصادی 12سال پیش است/ ضرورت همکاری همه جانبه کشورهای برای کاهش ضرر اقتصادی کرونا

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبر: 427124
رکود کرونا بدتر از بحران اقتصادی 12سال پیش است/ ضرورت همکاری همه جانبه کشورهای برای کاهش ضرر اقتصادی کرونا

رییس سازمان جهانی تجارت (WTO) اظهار کرد که پیش بینیها نشان می دهد رکود اقتصادی و از بین رفتن مشاغل ناشی از شیوع ویروس کرونا بدتر از رکود مالی سال 2008 خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان جهانی تجارت در پیام ویدیویی که از خانه اش ضبط و در وب سایت این نهاد منتشر شده بود، اظهار کرد: این بیماری همه گیر تاثیر عظیم اجتناب ناپذیری روی اقتصاد خواهد داشت. وی در ادامه افزود: پیش بینیهای اخیر حاکی از رکود اقتصادی و از بین رفتن مشاغل هستند که بسیار بدتر از بحران مالی جهانی 12 سال پیش است.

مدیرکل سازمان جهانی تجارت گفت: پیش بینیهای دقیق وجود ندارد اما اقتصاددانان این نهاد انتظار دارند تجارت افت بسیار شدیدی پیدا کند.

وی با بیان این که کشورها برای محدود کردن آسیب اقتصادی و فراهم کردن زمینه احیای بلندمدت می توانند اقدامات مهمی انجام دهند، خواستار همکاری کشورها با یکدیگر شد و خاطرنشان کرد تلاشهای هماهنگ، قدرت جمعی مبارزه با رکود را افزایش خواهد داد.

آزودو بدون نام بردن از کشورها، تدابیر محرک مالی که از سوی دولتها تدوین شده است را مثبت خواند و از اعضای سازمان جهانی تجارت خواست شفاف عمل کرده و اطلاعات را در اختیار دیگران بگذارند.

بر اساس گزارش رویترز، از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه میلادی جاری، دیدارهای حضوری از سوی سازمان جهانی تجارت در مقر این نهاد در ژنو لغو شده است و این نهاد دیدار دو سالانه خود که قرار بود ماه ژوئن در قزاقستان برگزار شود را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرد.