۰ نفر

پمپئو به اظهارات روحانی واکنش نشان داد

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبر: 427015
پمپئو به اظهارات روحانی واکنش نشان داد

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر به اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران درباره مانع تراشی آمریکا در ارسال دارو و کمک‌های بشردوستانه به ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به اقدام ایران در رد کمک‌های به ظاهر بشردوستانه آمریکا واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «حسن روحانی به جای ابداع دلایلی برای متهم کردن آمریکا به دلیل سوء مدیریت بزرگ دولتش در شیوع ویروس ووهان در ایران، می‌تواند با بله گفتن به پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه ما، بهتر به مردم ایران خدمت کند.»

«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دو روز پیش در تماس تلفنی با «قیس سعید» رئیس جمهور تونس با بیان اینکه دولت آمریکا در این شرایط سخت شیوع بیماری هم اقدامات ظالمانه و تحریمی خود علیه ملت ایران را تشدید کرده، گفت: جلوگیری از ارسال دارو ، کمک های بشردوستانه و روابط بانکی ایران برای تامین نیازمندی‌های مردم در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل متحد است.

روحانی تاکید کرد که کشورهای جهان باید این اقدامات ضد بشری آمریکا را محکوم و آنها را دعوت کنند تا به قوانین سازمان ملل و مبانی انسانی بازگردند.

ادامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران در حالی ادامه دارد که سازمان‌ها و کشورهای جهان و حتی شخصیت‌های آمریکایی، خواستار لغو این تحریم‌ها شده‌اند، چرا که این تحریم‌ها به گفته آن‌ها مانعی در برابر تلاش‌های تهران برای مقابله با کروناست.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش چند روز پیش در پیامی در توئیتر نوشت: «حامیان سیاست فشار حداکثری آمریکا در تلاش هستند تا به توجیه بپردازند. آنها می‌گویند که ارسال غذا و دارو به ایران تحریم نشده است. این درست است اما واقعیت این است که حتی کالاهای کاملا بشردوستانه نیز به دلیل محدودیت‌های مالی قابلیت انتقال به ایران به شیوه معمول را ندارد.»