شیوع ویروس کرونا که هفته‌هاست بخش‌های مختلفی از صنایع و اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده، سبب از دست رفتن حجم بالایی از دارایی ثروتمندان جهان شده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، در اواخر سال 2019 به صورت بی‌سابقه، 11میلیون میلیونر آمریکایی، به لطف نرخ بهره فوق‌العاده پایین و کاهش مالیات وجود داشت.

تنها در طول چند ماه بعد تصویر کاملا متفاوتی مشاهده می‌شود. بر اساس داده‌های تحقیقاتی گروه شرکت Spectrem، تعداد خانوار آمریکایی دارای ثروت بالاتر از آستانه تعیین شده برای شاخص میلیاردرها، 500هزار نفر در روز جمعه کاهش یافته است. از سویی، تعداد آمریکاییان دارای ثروت بالاتر از 25 میلیون دلار، 18هزار نفر نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

گفتنی است که بحران‌های مالی و بهداشتی مداوم که توسط شیوع بیماری کووید-19 صورت گرفته، دارایی بسیاری از افرادی که صاحب سهام هستند را از بین برده است. طبق آمار فدرال رزرو، در پایان سال 2019، قشر یک درصدی، 53.5 درصد از کل سهام را در اختیار داشتند.

بر اساس گزارش ارائه شده، خسارت وارد شده به ثروتمندان در هر سطحی، از سهامداران انبوه گرفته تا کسانی که ارزش دارایی آنها بیش از 25میلیون دلار است، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. به ویژه از بین رفتن ثروت، در میان پولدارترین‌ها بسیار شدید بوده است.

بر اساس فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، 500 ثروتمند برتر جهان، از ابتدای سال میلادی تا کنون در مجموع 1.3هزار میلیارد دلار از دست داده‌اند که معادل کاهش 21.6 درصدی در کل ارزش خالص دارایی آنهاست.

آمریکایی‌ها که در این دسته‌بندی شامل 180 نفر هستند، در مجموع تا کنون 433 میلیارد دلار از دست داده‌اند.

در نمودار ارائه شده، مجموع تعداد آمریکاییانی که دارای ثروت بالای 25 میلیون دلار به بالا، از سال 2006 تا کنون بوده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2020-03-25 at 1.34.50 PM