۰ نفر

پیامد کرونا در انگلیس؛ تعلیق طرح مکانیره آلودگی هوا در لندن

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۲۲
کد خبر: 426594
پیامد کرونا در انگلیس؛ تعلیق طرح مکانیره آلودگی هوا در لندن

اداره حمل و نقل انگلیس اعلام کرد، از امروز (دوشنبه ۴ فروردین) همه طرح‌های مربوط به الودگی هوا، همچون طرح ترافیک تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دستور این اقدام را صادق خان شهردار لندن صادر کرده تا نیروهای امدادگر و خودروهای حمل و نقل روان‌تر در سطح شهر تردد کنند.

شهردار لندن با بیان اینکه «این یک دعوتنامه نیست که خودروهای خود را بیرون از خانه بیاورید» افزود: برای اینکه بتوانیم جان مردم را حفظ کنیم باید خیابان‌ها را برای پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان بخش‌های خدماتی خالی کنیم.

بر اساس مقررات پایتخت انگلیس، رانندگان خودروهایی که زیر استاندارد تعیین شده به مناطق مرکزی شهر تردد می کنند باید چند لایه عوارض پرداخت کنند. 

بر اساس طرحی که سال گذشته با عنوان «مناطق فوق‌العاده سطح پایین گازهای سمی»(یو ال ایی زد - ULEZ) در طول شبانه‌روز به اجرا درآمد، رانندگان خودروهای قدیمی و به طور عمده گازوئیلی باید مبلغ ۱۲ پوند و ۵۰ پنس به‌عنوان جریمه پرداخت کنند. 

این هزینه علاوه بر عوارض دیگری است که شهرداری لندن در بیشتر مناطق مرکزی این شهر با عنوان طرح ترافیک به مبلغ روزانه ۱۱ پوند و ۵۰ پنس از رانندگان دریافت می‌کند. 

در واقع رانندگان خودروهای قدیمی و گازوئیلی در بیشتر مناطق شهر لندن با پرداخت عوارض نزدیک به ۲۵ پوند در روز روبرو هستند. 

فاز دوم این طرح که سال آینده (۲۰۲۱ میلادی) به اجرا گذاشته خواهد شد، سطح وسیع‌تری از مناطق مرکزی شهر را پوشش خواهد داد و رانندگان مختلف ۱۶۰ پوند جریمه خواهند شد. 

شهردار لندن می‌گوید، برای مبارزه با گازهای سمی پایتخت باید اقدام عملی صورت می‌گرفت. او با این حال شرایط کشور را اضطراری و بی سابقه توصیف کرد و گفت، شهرداری برای حفاظت از جان شهروندان سهم خود را ایفا خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، دست کم ۴۰ ایستگاه‌ مترو پایتخت تعطیل و تردد اتوبوس‌های شهری کاهش یافته تا مطابق با توصیه‌های بهداشتی دولت، تعاملات مردم برای کاهش میزان شیوع ویروس کم شود.

دولت انگلیس امروز اعلام کرد، بزرگترین سالن نمایشگاه پایتخت در شرق لندن را که حدود ۱۰۰ هکتار وسعت دارد به بیمارستان تبدیل خواهد کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون پنج هزار و ۶۸۳ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند. این آمار نسبت به دیروز(یکشنبه) ۶۶۵ نفر افزایش نشان می‌دهد.