۰ نفر

تعطیلی کامل آلمان برای مقابله با کرونا

۳ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۵۷
کد خبر: 426473
تعطیلی کامل آلمان برای مقابله با کرونا

دولت آلمان در تلاش برای تصمیم یکپارچه در اقدام های ضد کرونایی، روز یکشنبه نشستی غیرحضوری با شرکت آنگلا مرکل صدراعظم و نخست‌وزیران ایالتی برگزار می‌کند که سرنوشت منع آمد و شد در سراسر کشور را روشن می‌سازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گزارش رسانه های آلمان، نخست‌وزیران ایالت‌های مختلف آلمان امروز در برلین در نشستی غیرحضوری همراه با مرکل صدراعظم این کشور در مورد اقدام‌های بعدی در مقابله با بحران کرونا تصمیم خواهند گرفت.

صدراعظم آلمان در نطقی تلویزیونی که روز چهارشنبه پخش شد بر حساسیت اوضاع به تمام اقدام های ممکن اشاره کرد و گفت: در صورتی که شهروندان همچنان نابخردانه در پارک‌ها و پیاده‌روها حضور یابند و دور هم جمع شوند بدون آن که به شیوع ابتلا به بیماری کووید ـ ۱۹ فکر کنند دولت مجبور به این تدابیر خواهد شد.

به گفته اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان نخست‌وزیران ایالتی در نشست روز یکشنبه به تحلیل چگونگی پیشرفت اوضاع در روزهای گذشته خواهند پرداخت؛ اوضاعی که در هر ایالت متقاوت از دیگری بوده است: در برلین اجتماع بیش از ۱۰ نفر ممنوع بود و در سایر شهرها اجتماع بیش از دو نفر. در برخی مناطق مردم حتی مجاز نبودند جلوی خانه‌هایشان بیایند و در برخی مناطق نیز اجازه داشتند تنها در کنار رودخانه آلستر قدم بزنند. در بایرن و زارلند نیز در روز جمعه قانون منع آمد و شد برقرار شد؛ تصمیمی که سوسیال‌دموکرات‌ها و سبزها از آن انتقاد کردند.

تارنمای شبکه دویچه وله در این باره نوشت: حساسیت اوضاع را می‌توان از همین نشست در برلین فهمید. هرگز سابقه نداشته که نخست‌وزیران ایالتی به جای سفر به برلین در نشستی غیر حضوری با آنگلا مرکل وارد بحث و تبادل نظر شوند.

 در این نشست علاوه بر نخست‌وزیران، اولاف شولتس، وزیر دارایی، هورست زهوفر، وزیر کشور، هایکو ماس، وزیر خارجه، ینس اشپان، وزیر بهداشت و آنه‌گرت کرامپ ـ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان نیز حضور دارند.

مارکوس زودر نخست‌وزیر بایرن که به دلیل برقراری مقررات منع آمد و شد در ایالتش مورد انتقاد قرار گرفته ابراز امیدواری کرد که همه بر سر چگونگی مبارزه با گسترش ابتلا به ویروس کرونا به اتفاق نظر برسند.

این در حالی است که در بایرن، زارلند، بادن ـ ورتمبرگ، راینلد ـ فالس، هامبورگ، نیدرزاکسن و هسن مقررات سخت‌گیرانه‌ای در مبارزه با سرایت کرونا وضع شده است.