۰ نفر

تفاوت چین با اروپا و آمریکا در مهار کرونا

۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵
کد خبر: 426347
تفاوت چین با اروپا و آمریکا در مهار کرونا

در حالی که به نظر می رسد چین در کنترل کرونا موفقیت هایی کسب کرده است انتقادها از اروپا و آمریکا برای کم کاری در این زمینه در حال افزایش است موضوعی که نشان می دهد راهکارهای چین با آمریکا و اروپا در مهار کرونا متفاوت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا به دلیل کم کاری در زمینه مهار کرونا زیر انتقادهای شدید قرار گرفته اند در چین مردم و مسئولان در حال پیشرفت به مرزهای پیروزی هستند.

گزارش ها حاکی است در اروپا که مرکز فعلی شیوع بیماری است مشکلات جدی است در حالی که پکن تمرکز خود را بر پیشگیری از شیوع ویروس خارج از مرزهایش معطوف کرده است پیام بزرگ پکن این است که ما سهم و نقش خود را در مهار ویروس کرونا ادا کردیم اما غربی ها در این زمینه بسیار کند عمل کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی که زمانی چین را مرکز همه گیری معرفی می کرد از دستاوردهای این کشور در مهار بیماری تقدیر کرده و اروپا را محور شیوع کرونا معرفی کرده است با این حال پکن هنوز نیز برای مهار بیماری تلاش می کند با این تفاوت که راهبرد جدید آن جلوگیری از ورود کرونا از طریق مسافران کشورهای دیگر است برای همین تمام مسافرانی که از کشورهای دیگر وارد چین بخصوص پایتخت این کشور شوند برای دو هفته قرنطینه می شوند و هزینه آن را نیز پرداخت خواهند کرد.

کارشناسان چینی معتقدند شماری از کشورهای غربی موضوع همه گیری کرونا را آنچنان که باید و شاید جدی تلقی نکرده اند «چیو هایبو» متخصص بیمارستانی در شهر نن جینگ در جنوب شرق چین می گوید: ما نگرانیم که چرا برخی از کشورهای غربی و اروپایی ها از چین درس نگرفته اند و بشدت با شیوع بیماری مقابله نمی کنند.

او می افزاید که انتقادها در چین از این سهل انگاری های غرب افزایش یافته است و نگرانی ها روز به روز بیشتر می شود.

«هو شی جین» سردبیر روزنامه گلوبال تایمز چین هم می گوید: اینکه کشورهایی مانند سوئد و انگلستان با قدرت و اقتدار کافی با ویروس مقابله نمی کنند یک جرم محسوب می شود چنین اقدامی باعث خواهد شد تا جان مردم به مخاطره بیفتد و بموقع نتوان بیماری را کنترل کرد و دامنه آن روز به روز گسترده تر خواهد شد.

«جانگ ون هونگ» از بیمارستان هواشون شهر شانگهای در شرق چین هم گفت: ما نگران مسافران ورودی هستیم اینطور که پیش می رود غربی ها قادر به توقف کرونا تا تابستان نخواهند بود در چین،  کره جنوبی، سنگاپور و ژاپن دولت ها و ملت ها سهم خود را بخوبی ادا کرده اند اما در اروپا شاهد متغیرهای زیاد و نامعلوم هستیم و این نگران کننده است.

این کارشناسان می افزایند سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که دولت ها مسئول جان مردم هستند آنها باید همه بیماران و مبتلایان را شناسایی کنند تلاش ها نیز نباید باری به هر جهت باشد باید متمرکز و بموقع و دقیق باشد.

تلویزیون چین در گزارش خود آورده است نظام های غربی البته تفاوت هایی با چین دارند نمی توانند دقیقا مانند چین عمل کنند اما استفاده از تجربیات پکن می تواند برای آنها نیز مفید باشد باید دید تا چه اندازه این تجربه ها به کار بسته می شود غرب باید با قدرت مقابل کرونا بایستد.

رسانه های چین تیغه انتقادهای خود را متوجه آمریکا کرده اند و نوشته اند که این کشور از دیگران در مبارزه با کرونا انتقاد می کند و بخصوص چین را زیر نظر گرفته است اما از خود غافل مانده و به طور جدی برای مهار کرونا دست بکار نشده است گزارش ها حاکی است اختصاص منابع و راهبردهای آمریکا برای مبارزه با کرونا و اطلاع رسانی ها درباره مبتلایان زوایای نامعلوم زیادی دارد.