۰ نفر

جانسون، انگلیس را یک پله به سمت قرنطینه پیش ‌برد

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۱۶
کد خبر: 426175
جانسون، انگلیس را یک پله به سمت قرنطینه پیش ‌برد

نخست وزیر انگلیس برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا که تاکنون جان بالغ بر ۱۸۰ نفر در این کشور را گرفته، خواستار تعطیلی تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و ورزشگاه‌های سراسر کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «بوریس جانسون» این مطلب را روز جمعه (۱ فروردین ۱۳۹۹) در کنفرانس خبری روزانه با اصحاب رسانه در دفتر نخست وزیری مطرح کرد و افزود که بر اساس دستورالعمل جدید دولت مراکز تفریحی، سالن های تاتر، سینما و کلوپ‌های شبانه نیز باید تعطیل شوند.

وی با بیان این احتمال که مردم ممکن است برای امشب (آخر هفته) وسوسه شوند و بیرون از خانه بروند، خواست تا در خانه‌ بمانند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نخست وزیر انگلیس افزود: از خودگذشتگی شما به این معناست که می توان کشور را در وضعیت بهتر و قوی‌تری قرار داد و جان هزاران نفر را نجات داد.

جانسون اذعان کرد که دستورالعمل‌های دولت سخت‌ و دشوار است اما به این ترتیب می توان شیوع ویروس را مهار و اوضاع را کنترل کرد.

پدر نخست وزیر انگلیس پیشتر گفته بود که اگر لازم بداند برخلاف دستورالعمل بهداشتی دولت درباره مقابله با ویروس کرونا عمل کرده و در مکان‌های عمومی حاضر خواهد شد.

«استنلی جانسون» ۷۹ ساله که بنا به توصیه جدید دولت برای افراد بالای ۷۰ سال، باید ۴ ماه در خانه قرنطینه شود در گفت وگو با شبکه آی‌تی‌وی انگلیس عنوان کرد که در این رابطه خط فکری او با پسرش متفاوت است.

در کنفرانس خبری امروز، وزیر دارایی انگلیس نیز از بسته اقتصادی دولت برای کمک به پرداخت حقوق افراد شاغل خبر داد. ریشی سوناک عنوان کرد که این بسته حمایتی، ۸۰ درصد حقوق افراد شاغلی که به دلیل کرونا قادر به کار نیستند، پوشش می‌دهد.

او پیشتر هم از بسته اقتصادی دیگری به ارزش ۳۳۰ میلیارد پوند برای مهار خسارت‌های ناشی از کرونا خبر داد که طبق آن معافیت‌هایی برای پرداخت وام‌ و اعطای تسهیلات مالی نیز در نظر گرفته شده است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

دولت انگلیس دیروز پنجشنبه (۲۹ اسفند ۱۳۹۸) قوانین اضطراری وضع کرد که به مقامات وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و پلیس اجازه می‌دهد افرادی را که به این ویروس مشکوک هستند، بازداشت کنند.

این قوانین که در یک سند ۳۲۹ صفحه‌ای تنظیم و روز پنجشنبه در تارنمای دولت منتشر شده، همچنین به وزیر کشور انگلیس اجازه می دهد تا بنادر و فرودگاه‌های کشور را در صورت کمبود نیروی کار به حال تعلیق درآورده و یا تعطیل کند.  

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آخرین امار اعلام شده تاکنون ۳ هزار و ۲۶۹ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۱۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.