۰ نفر

صدراعظم آلمان مطرح کرد:

کرونا بزرگترین چالش آلمان از جنگ جهانی دوم

۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷
کد خبر: 425926
کرونا بزرگترین چالش آلمان از جنگ جهانی دوم

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان چهارشنبه شب از شیوع ویروس کرونا به عنوان بزرگترین چالش این کشور پس از جنگ جهانی دوم تاکنون یاد کرد.

به گزارش تارنمای شبکه دویچه وله، مرکل که در یک نطق تلویزیونی سخن می‌گفت، هشدار داد، اوضاع خطرناک است و کرونا را باید جدی گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی ضمن اعلام حمایت از شرکت‌ها و کارگران درگیر بحران این بیماری گفت: در این آزمون دشوار هر کاری که لازم باشد برای کمک به شرکت‌ها و کارگران انجام خواهیم داد.

صدراعظم آلمان از تمام شرکت‌ها و کارگران خواست که خود را برای مقابله با کرونا آماده کنند.

مرکل افزود، در برهه کنونی شرکت‌های بزرگ و کوچک اقتصادی با وضعیت دشواری مواجه هستند و هفته‌های آینده شرایط از این هم سخت‌تر خواهد شد.

مرکل در ادامه هجوم مردم آلمان برای خرید از فروشگاه‌ها را عملی به دور از روحیه همبستگی دانست.

تصاویر منتشر شده از فزوشگاه‌های آلمان نشان می‌دهد که در روزهای اخیر تقاضای مردم نسبت به برخی کالاها از جمله کنسرو، ماکارونی، مواد ضد عفونی کننده و مواد بهداشتی به شدت افزایش یافته و قفسه مراکز خرید از این نوع کالاها خالی شده است. 

بر اساس آخرین آمار تا عصر چهارشنبه، ۱۱ هزار و ۳۰۲ تن در آلمان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌ و ۲۷ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مؤسسه ویروس‌شناسی روبرت کخ آلمان پیشتر هشدار داده بود که ویروس کرونای جدید می‌تواند تا ۱۰ میلیون تن از ساکنان آلمان را مبتلا کند.