۰ نفر

ترامپ: «ویروس چینی» عبارت دقیقی است!

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۳۹
کد خبر: 425639
ترامپ: «ویروس چینی» عبارت دقیقی است!

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی است ارتش این کشور دخالتی در شیوع کرونا نداشته و اینکه او از عبارت «ویروس چینی» استفاده می‌کند، کار درستی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از اقدام خود مبنی بر استفاده از عبارت «ویروس چینی» برای توصیف کووید ۱۹ دفاع کرد و مدعی شد این کار را از آن بابت انجام می‌دهد که پکن قصد دارد مسئولیت انتشار کرونا را متوجه ارتش آمریکا کند.

وی در این باره مدعی شد: چین اطلاعات غلطی منتشر می‌کند مبنی بر اینکه ارتش ما این بیماری را در بین آنها پخش کرده است. این غلط است و من به جای اینکه بحث کنم، گفتم باید آن را با جایی که از آن آمده است معرفی کنم. این ویروس از چین آمد و بنابراین، فکر می‌کنم عبارت دقیقی است.

ترامپ همچنین مدعی شد استفاده از عباراتی مثل ویروس چین یا ویروس ووهان، به منزله برچسب زدن نیست بلکه برعکس، او فکر می‌کند متهم جلوه دادن ارتش آمریکا به ایجاد آن، مصداق برچسب زدن است!

گفتنی است روز گذشته، وزارت امور خارجه چین به توئیت اهانت آمیز ترامپ درخصوص پکن واکنش نشان داد.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشته بود: آمریکا قویاً از صنایعی مثل ایرلاین‌ها و دیگر صنایع که به طور خاص تحت تأثیر ویروس چینی قرار گرفته‌اند حمایت خواهد کرد. ما قوی‌تر از قبل خواهیم شد

به نظر می‌رسد ترامپ عمداً از واژه ویروس چینی به جای ویروس کرونا استفاده می‌کند تا دلیل تضعیف اقتصاد آمریکا را به چین نسبت دهد.