۰ نفر

برای مقابله با کرونا صورت گرفت؛

درخواست کمک ۲۰کشور از صندوق بین المللی پول

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲:۱۶
کد خبر: 425592
درخواست کمک ۲۰کشور از صندوق بین المللی پول

رییس صندوق بین المللی پول از درخواست دست کم ۲۰کشور از این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کریستالینا جیورجیوا با اعلام آمادگی صندوق بین المللی پول برای ایجاد ظرفیت یک تریلیون دلاری مقابله با کرونا و کمک به کشورهای درگیر با این ویروس گفت: با شیوع بیشتر ویروس، ضرورت یک همکاری منسجم و هماهنگ در سطح جهان لحظه به لحظه بیشتر می شود. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ کشور برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا از این نهاد درخواست کمک کرده‌اند، افزود: نیازی به انجام پروسه دریافت وام به صورت عادی نیست. اکنون ۵۰ میلیارد دلار اعتبار اضطراری برای کشورها مهیا شده است. 

جیورجیوا از برگزاری یک کنفرانس ویدیویی با سران گروه هفت خبر داد و گفت که در این جلسه، کشورهای عضو بر تعهد خود در انجام اقدامات لازم برای متوقف کردن این ویروس تاکید کردند.

وی شرایط کنونی را با زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ مقایسه کرد و گفت که در آن زمان کشورهای توسعه یافته حدود دو درصد کل تولید ناخالص داخلی خود را برای برون رفت از بحران هزینه کردند. 

وی همچنین از بانک های مرکزی در سراسر جهان درخواست کرد تا به حمایت از بازارهای مالی و رشد اقتصادی ادامه دهند: در شرایط بحران نظیر آن چه که اکنون با آن مواجه هستیم، مداخله در بازار ارز و مدیریت جریان سرمایه می تواند تا حد زیادی به کاستن از پیامدهای احتمالی ویروس کمک کند. 

رییس صندوق بین المللی پول، بحران کنونی را محکی بزرگ برای آزمودن توانمندی‌های سیستم بانکی و مالی در سطح جهان دانست و افزود: تنها زمانی می توانیم به اثربخشی مخارج، سیاست گذاری ها و قوانین خود امیدوار باشیم که همه دست به دست هم دهیم.

لازم به ذکر از زمان انتشار کووید-۱۹ در سطح جهان بیش از ۱۷۹ هزار  و ۳۳۴ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۷۱۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.