۰ نفر

پیش‌بینی رکود اقتصادی اروپا در پی شیوع کرونا

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۳۷
کد خبر: 425213
پیش‌بینی رکود اقتصادی اروپا در پی شیوع کرونا

کمیسیونر صنعتی و مسوول بازار داخلی اتحادیه اروپا با بیان این که این اتحادیه در سال ۲۰۲۰رکود اقتصادی را تجربه خواهد کرد از پیش‌بینی کاهش ۲تا ۲.۵درصدی در رشد اقتصادی اروپا به دنبال شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «تیری برتون» روز دوشنبه بدون تعیین رقم میزان این کاهش گفت: با وجود مداخله بانک های مرکزی، هیچ کس باور ندارد که این سیاره قادر به فرار از رکود اقتصادی باشد.

او در گفت و گو با شبکه «ب.اف.ام» فرانسه اظهار داشت: پیش از بحران کرونا، در کل قاره اروپا رشد ۱.۴درصدی را پیش بینی کرده بودیم اما فکر می کنیم که تاثیر این بحران بین ۲ تا ۲.۵درصد باشد.

برتون این را هم خاطرنشان کرد که البته کشورهای اروپایی می‌توانند همانگونه که در متون اروپایی پیش بینی شده به طور موقت خود را از مقررات پیمان رشد و ثبات اقتصادی اتحادیه اروپا آزاد کنند.

این کمیسیونر اتحادیه اروپا همچنین گفته فعالیت‌های اقتصادی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و اقدام‌های اعلام شده از سوی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی برای اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران ناکافی بوده است.

گسترش شیوع ویروس کرونا (کووید-‌۱۹) این هفته نیز شاخص‌های اصلی بازارهای سهام کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داد.

بورس‌های جهان روزهای پنجشنبه و جمعه بزرگترین زیان در ۱۲۰ سال اخیر را از سر گذراندند.  

بورس اوراق بهادار پاریس صبح روز دوشنبه با ۷.۳درصد کاهش به زیر ۳۸۰۰ واحد سقوط کرد. در این هفته، شاخص «کک-۴۰» بورس فرانسه با ۴.۵ درصد کاهش به ۳.۹۳۵ واحد رسید.