۰ نفر

ادامه روند کاهشی مبتلایان به کرونا در کره جنوبی

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۵۸
کد خبر: 425037
ادامه روند کاهشی مبتلایان به کرونا در کره جنوبی

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی برای دومین روز متوالی روند کاهشی گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کره جنوبی امروز (دوشنبه) بار دیگر شاهد روند کاهشی در تعداد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشور بود اما گزارشات درباره چندین مورد ابتلای گروهی (هرچند کوچک) باعث شده که مقامات بهداشتی این کشور همچنان با دقت شرایط را تحت نظر داشته باشند.

به گزارش مرکز کنترل بیماری ها در کره جنوبی 74 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در روز یکشنبه تعداد مبتلایان در این کشور را به 8236 نفر رساند.

آمار روز یکشنبه پایینترین آمار در سه هفته اخیر به شمار می رود و برای دومین روز متوالی است که تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا کاهش یافته است.

تاکنون 75 نفر که اغلب آنها افراد مسن با سابقه بیماری بوده اند بر اثر ابتلا به این ویروس جان  خود را از دست داده اند.

در کره جنوبی افراد مسن و بیمار قربانی اصلی این ویروس بوده اند. به گزارش مرکز کنترل بیماری های این کشور 70.6 درصد از قربانیان بالای 70 سال سن داشتند. 18.7 درصد دیگر آمار مرگ و میر نیز 60 تا 70 ساله بوده اند. تا کنون در کره جنوبی هیچ مورد مرگ و میری برای افراد زیر 29 سال گزارش نشده است.

تا روز یکشنبه 1137 نفر پس از بهبود کامل از بیمارستانهای کره جنوبی ترخیص شده اند که این آمار 303 نفر بیشتر از روز قبل از آن بوده است.

روش مقابله با ویروس کرونا در کره جنوبی توجه برخی از کارشناسان را به خود جلب کرده است. وب سایت «فوربس» با اشاره به سرایت ویروس کرونا به سرتاسر جهان نوشت به نظر می رسد رویکرد چین و کره جنوبی برای مهار ویروس کرونا تنها روش های موثر برای مقابله با این ویروس هستند.

بر اساس گزارش، کشورها می توانند برای مهار ویروس کرونا  یا از رویکرد کره جنوبی و یا از روش چین استفاده کنند؛ روش چین مسدود کردن مسیرها و قرنطینه اجباری به همراه تحرک گسترده پزشکی است. روش موثر دیگر مربوط به کره جنوبی می شود که به صورت آزمایش و درمان رایگان گسترده بود.