۰ نفر

شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۸۶۰ تن رسی

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۳۷
کد خبر: 425020
شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۸۶۰ تن رسی

وزارت بهداشت چین بامداد دوشنبه اعلام کرد که با شناسایی ۱۶ مورد جدید به ویروس کرونای جدید موسوم به "کووید-۱۹"، مجموع مبتلایان به هشتاد هزار و ۸۶۰ تن رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت چین همچنین اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر جان خود را ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

از آغاز شیوع ویروس کرونای جدید در چین، شمار جان باختگان این بیماری در این کشور به ۳ هزار و ۲۱۳ نفر رسیده است. روند ابتلا و همچنین مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در چین از هفته گذشته به شدت کاهش یافته است که بیانگر کنترل این بیماری به ویژه در پکن است.

کمیسیون ملی چین روز یکشنبه نیز اعلام کرده بود که روز شنبه تنها ۱۰ مورد فوت و ۲۰ مورد ابتلای جدید در این کشور ثبت شده است. پس از سیر نزولی ابتلا به بیماری کرونا در چین و صعودی شدن نمودار رشد آن در دیگر کشورها، مقام‌های پکن تصمیم گرفتند که برای کنترل شیوع دوباره کرونا در پکن، تمامی مسافران پروازهای خارجی به مقصد این شهر را قرنطینه کنند.

پیش از این «جانگ چیانگ» معاون دفتر گروه پیشگیری و مهار مجتمع های مسکونی و معاون بخش سازمانی کمیته حزب کمونیست پکن اعلام کرده بود اتباع همه کشورهایی که کرونا در آن‌ها شایع شده است باید هنگام ورود به پکن، ۱۴ روز در خانه‌های خود تحت مراقبت و قرنطینه قرار گیرند.

روند کاهش ابتلای شهروندان در چین به ویروس کرونا درحالی است که این روند در خارج از چین همچنان صعودی است، به عنوان مثال ایتالیا که اینک از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان کانون این بیماری ویروسی معرفی می‌شود،  روز یکشنبه از  ثبت ۳۶۸ مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

همچنین بر اساس گزارش منابع بهداشتی کشورهای اروپایی، ۲۹۲ نفر در اسپانیا، ۱۲۷ نفر در فرانسه، ۳۵ نفر در انگلیس و ۲۰ نفر در هلند بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد جانباختگان ویروس کرونا در این قاره از مرز ۲ هزار نفر عبور کرد. 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در کره جنوبی نیز صبح دوشنبه از شناسایی ۷۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به این بیماری در کره جنوبی به ۸هزارو ۲۳۶ تن رسید.   

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در  این کشور اعلام کرد.