۰ نفر

گزارش ۷ماه پیش "فارن پالیسی" از تهدید جهانی یک بیماری مهلک!

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹
کد خبر: 424836
گزارش ۷ماه پیش "فارن پالیسی" از تهدید جهانی یک بیماری مهلک!

گزارشی توسط فارن پالیسی ۷ ماه پیش منتشر شد که به درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته شده بود؛ در این گزارش ذکر شده یک بیماری بسیار مهلک زمین را تهدید می‌کند و ما آماده نیستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حدود 7 ماه پیش گزارشی که به درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد تنطیم شده بود، توسط "فارن پالیسی" منتشر شد؛ در این گزارش ذکر شده بود بود که یک بیماری بسیار مهلک زمین را تهدید می‌کند و ما آماده نیستیم.

در این گزارش آمده بود که این بیماری همه‌گیر پخش شده در جهان می‌تواند جان 80 میلیون انسان را گرفته و 5 درصد اقتصاد جهان را نابود کند.

این گزارش به درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد توسط "هیئت نظارت جهانی آمادگی" (GPMB) با همکاری سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی تهیه شد؛ همچنین رئیس سابق سازمان جهانی بهداشت و رئیس صلیب سرخ بین‌المللی نیز با انجام کار کارشناسی بر روی آن گزارش دادند که یک فاجعه جهانی برای وضعیت سیاسی، اقتصادی و لجستیکی جهان در حال وقوع است.

در این گزارش از وضعیت بیماری های فراگیری که تاکنون رخ داده، گفته شده است؛ ویروس‌هایی مانند «سارس»، «ابولا» و «آنفلوآنزا» که جان هزاران انسان را در سراسر جهان گرفت؛ علاوه بر زیان‌های جانی، هزینه های مالی مهار این بیماری ها بسیار گزاف بوده است.

برای مثال بیماری سارس در سال 2003 هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی به همراه داشت است؛ همچنین بیماری آنفلوآنزا خوکی در سال 2009، هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد دلار به اقتصاد جهان ضرر زده است.

برای خواندن کامل گزارش به اینجا مراجعه کنید.

ویروس کرونا ,