۰ نفر

ناکامی آمریکا در پیشگیری و جلوگیری از گسترش کرونا

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 424753
ناکامی آمریکا در پیشگیری و جلوگیری از گسترش کرونا

گلوبال تایمز در گزارشی به ناکامی آمریکا در پیشگیری و جلوگیری از گسترش کرونا در این کشور پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گلوبال تایمز در گزارشی به موضوع شیوع ویروس کرونا در آمریکا اشاره و به دلایلی پرداخت که نشان می‌دهد واشنگتن در پیشگیری و جلوگیری از گسترش شیوع کرونا در این کشور ناکام بوده است.

در این مطلب آمده است: رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا در جلسه استماع در کنگره تأیید کرد که ممکن است علت اصلی مرگ برخی از افرادی که گفته شده است، در اثر آنفلوانزا فوت کرده‌اند، کرونا باشد. این اعتراف نشان می‌دهد آمار مبتلایان کرونا در آمریکا بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است. ظرفیت آمریکا برای آزمایش ابتلا به کرونا بسیار محدود است.

در این گزارش آمده است: ابتلای برخی از چهره‌های معروف و سیاستمداران نشان دهنده گستردگی میزان شیوع این ویروس است. ترامپ مدعی شده است آمریکا بیش از هر کشور دیگری برای مقابله با کرونا آماده است. اما آمریکا تاکنون گامی برای توسعه آزمایش و یا کاهش تماس انسانی بر نداشته است.

در ادامه نوشته شده است: در آمریکا تلاش‌های نافرجام برای انگیزه بخشی و تحریک اقتصاد بیشتر از تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ جان مردم است و این موضوع هنوز به اولویتی برای دولت آمریکا تبدیل نشده است.

به نوشته گلوبال تایمز، حلقه سیاسی آمریکا با ناتوانی در مبارزه با اپیدمی، انگشت اتهام را به سمت خارج کشور و به ویژه چین گرفته است و چین را به پنهان کاری و در نتیجه تحمیل هزینه‌ای سنگین بر جامعه جهانی متهم کرده است.

در این گزارش تصریح شده است: آمریکا ارتباط هوایی با چین و برخی کشورهای اروپایی را به حالت تعلیق درآورده است اما تلاشی برای مهار انتقال آن در داخل کشور انجام نداده است. دولت آمریکا و برخی نمایندگان که نمی‌خواهند واقعیت را بپذیرند، چین را مقصر می‌خوانند و این در حالی است که اولویت انتخابات بر زندگی مردم در آمریکا برای چین عجیب است.

در پایان آمده است: چین باید دستاوردهای خود را در پیشگیری از این همه گیری تقویت کند و با جهان همکاری کند و از کشورهای دیگری که به کمک ما نیاز دارند، حمایت کند. کرونا دشمن مشترک بشر است. ما باید سهم خود را در مبارزه جهانی با این ویروس ایفا کنیم.