۰ نفر

ائتلاف الفتح:

باقی ماندن نظامیان آمریکایی اعلان جنگ آشکار است

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۴۲
کد خبر: 424668
باقی ماندن نظامیان آمریکایی اعلان جنگ آشکار است

مهمترین ائتلاف پارلمانی عراق، ادامه حضور نظامیان آمریکایی را اعلان جنگ آشکار علیه ملت این کشور توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ائتلاف پارلمانی الفتح تصریح کرد حضور نظامیان آمریکایی در دژهای مستحکم، آنها را پس از تجاوز آشکار به مواضع حشد شعبی و نهادهای غیرنظامی محافظت نخواهد کرد.

«عدی عواد» عضو ائتلاف الفتح در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد اقدام آمریکا در باقی نگه داشتن نظامیانش در دژهای مستحکم در داخل پایگاه های نظامی، هرگز

نظامیانش را از هدف قرار گرفتن و انتقام در سایه حضور گروههای مقاومت محافظت نخواهد کرد.

وی افزود در صورتی که ایالات متحده آمریکا خواهان حل مسالمت آمیز است، باید به مصوبه پارلمان و دولت گردن نهد و بلافاصله عقب نشینی از عراق را از طریق ارتباط با طرفهای رسمی آغاز کند.

عواد که با پایگاه خبری معلومه گفتگو می کرد، اظهار داشت ادامه حضور نظامیان آمریکایی پس از مصوبه پارلمان(مبنی بر ضرورت خروج نظامیان بیگانه از جمله آمریکایی) اعلام جنگ آشکار علیه قشرهای مختلف ملت عراق است .

وی افزود ادامه حضور نظامیان آمریکایی پس از مصوبه پارلمان، آنها را نظامیان اشغالگر قرار می دهد.

وی با انتقاد از سکوت سازمان ملل و شورای امنیت در برابر اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و ادامه اشغالگری این کشور تصریح کرد حضور نظامیان آمریکایی در دژهای مستحکم در داخل پایگاه هایشان آنها را پس از تجاوز آشکار به مقرها و مواضع حشد شعبی و نهادهای غیرنظامی در امنیت قرار نخواهد داد.