۰ نفر

کرونا سلاح بیولوژیکی کشتارجمعی آمریکا یا چین؟

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبر: 424528
کرونا سلاح بیولوژیکی کشتارجمعی آمریکا یا چین؟

چینی‌ها در حال حاضر درباره کرونا سکوت اختیار کرده‌اند. آقای ترامپ حمله ویروس کرونا به امریکا را شیوع یک «ویروس خارجی» نام‌گذاری کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، چینی‌ها در حال حاضر درباره کرونا سکوت اختیار کرده‌اند. آقای ترامپ حمله ویروس کرونا به امریکا را شیوع یک «ویروس خارجی» نام‌گذاری کرده است. شیوع ویروس در کره جنوبی، اروپا، ایران وبیش از 127کشور جهان وضعیتی را پدید آورده که سازمان بهداشت جهانی شیوع کرونا را همه گیر (پاندمیک Pandemic) نام نهاده به این معنی که برای رفع مشکل به یک راه‌حل جهانی نیاز می‌باشد.

   دولت‌ها نمی‌توانند مردم باید تلاش کنند:

شاید کسی باور نکند ولی علی‌رغم مشکلات تحریم و مسائل اقتصادی نظام بهداشت و درمان درایران ساختار بهتر و سازمان قابل اعتماد‌تری درمقام مقایسه با نظام بهداشت ودرمان در امریکا دارد. درواقع دولت ترامپ با منحل کردن نظام بهداشت عمومی برای صرفه‌جویی در بودجه دولت امریکا موجب شده که مردم از اقدام و عمل دولت ترامپ مایوس و ناامید باشند. از سوی دیگر مردم امریکا نگران هستند بیش از چهل میلیون نفر مردم امریکا که زیر خط فقر، کارتن خواب و ساکن خیابان‌ها هستند از آنجایی که به هیچگونه امکانات درمانی و بیمه دسترسی ندارند به بیماری کرونا مبتلا شوند و آن را به تمام مردم امریکا و حتی جهان منتقل کنند. به همین دلیل مردم امیدی به توان دولت ترامپ در کنترل و درمان ویروس کرونا ندارند و بهترین راه را درگیر کردن خودشان در بهداشت شخصی و عمومی دیده‌اند.

   اطلاعات مرتبط با بیماری کرونا محرمانه و اسناد طبقه‌بندی است:

هنوز معلوم نیست که چرا دولت ترامپ انتشار هرگونه خبر و اطلاع رسانی مرتبط با کرونا بدون کنترل قبلی کاخ سفید ریاست‌جمهوری را ممنوع اعلام کرده است. برخی از صاحب نظران معتقدند که چنانچه شیوع ویروس کرونا یک توطئه بیولوژیکی امریکا علیه چین، ایران و اروپا بوده باشد به نظر می‌رسد مدیریت وکنترل طرح شیوع ویروس کرونا از دست طراحان و مجریان طرح مذکور در رفته و تبدیل به یک بحران جهانی شده است.

  کار کار امریکایی‌هاست؟

بسیاری معتقدند که شیوع ویروس کرونا کار امریکا برای تحقق شعاردولت ترامپ مبنی بر اینکه امریکا اول است و تنها قدرت اقتصادی، نظامی و سیاسی جهان می‌باشد.

چرا؟ توجه به این نکته ضروری است که ترامپ و معاون او مایک پنس توسط فرقه مذهبی که در امور اقتصادی و سیاسی امریکا حضور فعال و موثر دارد بنام «اونجلیکا» حمایت می‌شوند و اهداف دینی و سیاسی فرقه اونجلیکا را پیش می‌برند- درهمین حال داماد ترامپ که اعتقادات متعصب (صهیونیستی) دارد هم برای خودش یک ماموریت راهبردی دینی برای تسلط اسراییل در منطقه و جهان با همکاری دولت اسراییل را پیگیری می‌کند. با این مقدمه یادآوری این نکته هم ضروری است که ترامپ در مورد چین در برابر خبرنگاران سرش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت من برای جنگ اقتصادی با چین انتخاب و مامورشده‌ام. بنابراین، سیاست راهبردی دولت ترامپ جلوگیری ازادامه رشد اقتصادی چین وکاهش رشد اقتصادی چین بوده و هست. چرا؟ برای اینکه چین قدرت اول اقتصادی جهان نشود. دولت ترامپ همین سیاست را هم درباره هند مد نظر دارد. به‌طوری‌که گفته می‌شود علی‌رغم استقبال خوبی که از ترامپ درسفر اخیرش به هند از او به عمل آمد، هندی‌ها ترامپ را دست خالی به واشنگتن برگرداندند و پیشنهاد‌های ترامپ را نپذیرفتند. تحریم نفت ایران و خروج امریکا از برحام با این هدف بود که چین و هند نتوانند با استفاده از نفت ایران به توسعه ورشد اقتصادی شان ادامه دهند. علاوه برآن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی درایران راه را برای کاسبان تحریم به منظور تسلط کامل براقتصاد کلان و نظام سیاسی ایران هموار می‌کند. کاسبان تحریم درایران که حتی از بحران شیوع ویروس کرونا برای ثروت اندوزی بیشتر استفاده می‌کنند با امریکا نظیر گروه هایی نظیر داعش، طالبان وغیره درمنطقه خاورمیانه، آسیای مرکزی وقفقاز همکاری دارند.

   زمینه‌سازی برای شیوع ویروس کرونا:

توطئه شیوع ویروس کرونا حدود چهار دهه پیش طراحی و درباره آن کتابی نوشته و منتشر شده بود، یک فیلم سینمایی درباره آن ساخته و نمایش داده شده بود و نیز کارتون مشهور سیمسون‌ها هم درباره آن پخش شده بود. بنابراین، تمام زمینه‌های لازم فراهم بود تا ویروس کرونا در چین رها شود و چینی‌ها را به زانو درآورد. امریکا آقا و سرور جهان باقی می‌ماند و بعد از اینکه میلیون‌ها چینی می‌مردند و اقتصاد چین بهم می‌ریخت، هنگ کنک دوباره از چین جدا می‌شود (مدت‌ها در هنگ‌کنگ شورش علیه چین توسط امریکا حمایت شد و عده‌ای در هنگ‌کنک حتی پرچم امریکا را درشورش‌ها به عنوان همبستگی با امریکا تکان می‌دادند و...) درنتیجه دولت گرفتار و متزلزل چین دیگر نمی‌تواند در اقتصاد جهان و سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل نقشی که قبلا داشت را ایفا کند.

    شیوع کرونا درایران:

طراحان توطئه اینطور برنامه‌ریزی کردند که بعد از چین کرونا در ایران و از قم شروع شود و با تبلیغ و جنگ روانی مردم ایران را علیه اعتقادات دینی و مذهبی شان بشورانند. درهمین حال با بهره‌برداری ازعدم توان مدیریت بحران و نقطه ضعف‌های دولتمردان در ایران به انضمام دلخوری مردم ایران از موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی ازجمله فساد واختلاس شرایطی ایجاد شود که جایگاه و قدرت اقتصادی و سیاسی کاسبان تحریم (پشت پرده همراهان با برنامه‌های دولت ترامپ) تحکیم یابند و زمینه‌سازی لازم فراهم شود تا مردم ایران دربرابر دولت ترامپ تسلیم شوند. درهمین راستا با توجه به اینکه راه درمان بیماری کرونا درنزد امریکا و متحدان او نظیر اسراییل می‌باشد، دولت ترامپ پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا داد تا مردم ایران دولت امریکا را ناجی خودشان از مرگ کرونایی بدانند و...

  صلح با طالبان و کودتا در عربستان ؟

به موازات شیوع ویروس کرونا دولت ترامپ با طالبان صلح‌نامه امضاء کرد که طالبان فقط مردم افغانستان را هدف حملات خود قرار دهند وبه نیروهای امریکایی حمله نکنند. ترامپ درمصاحبه‌ای گفت ممکن است طالبان در کابل حاکم شوند. کودتای دوم در عربستان کلید خورد تا محمد بن سلمان شاه شود. بدین‌ترتیب قبل از انتخابات 2020 ترامپ به مردم امریکا می‌گفت که تمام منطقه تحت تسلط امریکا قرار گرفته است و امریکا درجهان اول است. آرزوهای فرقه مذهبی اونجلیکا هم براساس پیش‌بینی‌های مذهبی این فرق تحقق یافته توصیف می‌شود.

  واقعیت‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا:

روز پنجشنبه 22 اسفندماه 1398 بازار بین‌المللی نفت خام و بازارهای سرمایه و سهام درامریکا، اروپا، آسیا و به‌طورکلی جهان بدترین روزگار را گذراند. درامریکا میزان سقوط ارزش سهام خاطره سقوط آزاد مشهور به دوشنبه سیاه در سال 1987 میلادی را زنده کرد.

شاخص در بورس‌های امریکا مشهور به اس‌اند‌پی 500 روز پنجشنبه 22 اسفندماه 98 حدود10 درصد سقوط کرد. میانگین شاخص صنعتی داو جونز هم حدود10درصد کاهش یافت که بیشترین میزان کاهش از ماه اکتبر سال 1987 میلادی بود.

به عنوان یک راه‌حل که مورد اعتراض اروپایی‌ها قرار گرفت دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا از روز جمعه 23 اسفندماه 98 تحت عنوان کنترل شیوع ویروس کرونا سفر اروپایی‌ها و پرواز‌ها از اروپا به امریکا را ممنوع کرد.

بانک مرکزی اروپا با توجه به بحران اقتصادی پدید آمده وسقوط شاخص سهام در بازار‌های مالی و سرمایه اروپا (حدود 10 درصد) اعلام کرد که میلیاردها یورو از بدهی‌های دولت‌های عضو واحد پولی یورو را خریداری و تحت پوشش قرار خواهد داد.

سقوط ارزش سهام دربازار‌های مالی آسیا چنان شیب نزولی سریع داشت که رایانه‌ها ثبت انجام معاملات را متوقف کردند تا سقوط بیشتری رخ ندهد. بازار‌های مالی ژاپن شاهد سقوط ارزش سهام حدود 10 درصد بودند که در چهار سال اخیر بی‌سابقه بوده است. درکره جنوبی هم ارزش سهام حدود چهار درصد سقوط کردند.

عدم اعتماد به دولت ترامپ موجب شده است که ارزش اوراق قرضه دولتی امریکا نیز به‌شدت سقوط کنند و خبرگزاری آسوشیتد‌پرس گزارش کرده است که میزان کاهش ارزش سهام و سرعت و دامنه سقوط آنها نفس گیر شده است. روز سه‌شنبه بیستم اسفندماه 98 به‌دنبال اعلام طرح‌های دولت‌های با توان بالای صنعتی و مالی جهان و نیز نهاد‌های مالی بین المللی برای برنامه‌ریزی یاری رساندن اقتصادی به منظور مقابله با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شاخص سهام پانصد شرکت بزرگ در بازارهای بورس امریکا حدود پنج درصد افزایش یافت و بخشی از ضرروزیان سقوط‌های روز دوشنبه نوزدهم اسفندماه 98 را جبران کرد. اما، صاحب نظران بازارهای مالی پرزیدنت ترامپ را متهم می‌کنند که با یک اظهارنظر ناشیانه و دور از انتظار در سخنرانی عصر روز چهارشنبه بیست و یکم اسفند ماه 98 که گفت یک «ویروس خارجی» را مسوول وضعیت فعلی در امریکا می‌داند و تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا یک «توطئه بیولوژیکی» خارجی می‌تواند باشد موجب سقوط آزاد ارزش سهام در بازار‌های مالی وبورس‌های امریکا در روز پنجشنبه 22 اسفندماه 98 شد. کارشناسان بین‌المللی انرژی و اقتصاد بین‌المللی معتقدند با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را همه گیر (پاندمیک) اعلام کرده است، هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند درمهار این ویروس موفق شود وباید یک اقدام جهانی برای مهار آن برنامه‌ریزی و اجرایی شود.  مگر اینکه شیوع‌کننده ویروس متقاعد شود که باید درمان و واکسن آن را برای کاهش بحران جهانی آشکار کند، وگرنه وضع همین است که هست.

  کار کار چینی‌هاست؟

پرزیدنت ترامپ درغروب روز چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در سخنرانی‌اش یک ویروس خارجی را متهم کرد که موجب بحران درامریکا شده است. کدام کشور خارجی این ویروس را منتشر کرده است ؟ پرزیدنت ترامپ نام نبرد. اما از نحوه اتهام زدن پرزیدنت ترامپ بسیاری می‌گویند منظور ترامپ این است که کار کار چینی‌هاست.

  کار کار کیست؟

در رابطه با موضوع شیوع ویروس کرونا با یک صاحب نظر استرالیایی از طریق شبکه‌های مجازی و اینترنت تبادل نظر کردم. این صاحب‌نظر و متخصص دربازار نفت و انرژی به من گفت مطالعه‌ای را ژاپنی‌ها انجام داده‌اند و نتایج آن را بسیار سری نگه داشته‌اند. مطالعه‌ای را هم خود چینی‌ها انجام داده‌اند و دررابطه با این مطالعات حتی چند نفر را برای اینکه نتیجه مطالعه فاش نشود دستگیر کرده‌اند. اخیرا در امریکا پلیس (اف‌بی‌ای FBI) چند دانشمند در دانشگاه‌های معتبری نظیر هاروارد را به جرم اینکه نتایج مطالعات علمی بسیار مهم و به‌کلی سری را به چین داده‌‌اند و به ازاء آن مبالغ قابل توجهی پول دریافت کرده‌اند دستگیر کرده است. بنابراین بحث اینکه شیوع ویروس کرونا یک «توطئه» است به‌طور جدی مطرح می‌باشد.

  ویروس کرونا یک سلاح کشتارجمعی؟

صاحب‌نظران معتقدند اینگونه سلاح‌های کشتار جمعی نتیجه مطالعات علمی سال‌های طولانی است و برای استفاده از آنها هم زمینه‌سازی لازم به‌عمل می‌آید. کما اینکه حدود چند دهه قبل کتابی نوشته و منتشر شد و فیلمی ساخته شد براین اساس که ویروسی در شهر Wuhan چین درسال 2020 پا به عرصه وجود می‌گذارد که چنین و چنان می‌کند که تجربه کرده‌ایم. حتی نحوه شروع انتشار ویروس دراین کتاب و فیلم سینمایی به نحوی پیش‌بینی شده بود که این ویروس در یک بازار فروش ماهی و سایر حیوانات در شهر Wuhan در سال 2020 شیوع پیدا می‌کند که البته دراواخر سال 2019 شیوع آن شروع شد. پزشکان چینی که از شیوع ویروس مطلع شدند آژیر خطر را به صدا درآوردند. اما، بازداشت شدند. یکی از آنها به کرونا مبتلا و درگذشت. نظریه‌پرداز کارکار چینی‌هاست اینطور بیان می‌کند که چین با این هدف ویروس کرونا را در آزمایشگاه خلق کرد و در بازار ماهی‌فروشی که درمنطقه‌ای نزدیک به آزمایشگاه تولید ویروس است رها کرد تا یک مانور آمادگی و مقابله با حمله احتمالی بیولوژیکی غرب (امریکا) را تمرین کند. نیروهای انسانی لازم و مردم چین را تعلیم داد و به آنها تفهیم کرد برای مقابله با یک فاجعه بزرگ بیماری فراگیر (حمله احتمالی بیولوژیکی امریکا به چین) آماده شوند. تسهیلات و دستگاه‌های لازم را ساخت و آماده استفاده کرد. کما‌اینکه یک بیمارستان را در مدت 10 روز آماده و عملیاتی کرد. حدود پانصد هزار پزشک و پرستار و کادرهای مختلف درمانی را به Wuhan گسیل داشت.

  کاهش بیست درصد تولید، تجارت و صادرات چین:

چین تمام خطرات اقتصادی مرتبط با این مانور را محاسبه کرده بود و امیدوار بود نتایج اقتصادی ترس از کرونا، کما اینکه در بازار‌های سرمایه و نفت خام و غیره تجربه شد موقعیتی را پدید خواهد آورد که ترامپ سرنگون شود. چین اینطور محاسبه کرده بود که هزینه‌هایی که چین در این راستا متحمل خواهد شد بعد از فروکش کردن بحران کرونا جبران خواهند شد. در همین حال چین در دورانی که ارزش سهام شرکت‌ها پایین آمده است با ذخائر ارزی و دلاری که دارد شروع به خرید آنها می‌کند. برخی معتقدند چین شروع به خرید کرده است. چرا؟ برای اینکه در این بازار که همه فروشنده هستند و عرضه زیاد شده و قیمت پایین آمده است بالاخره خریداری وجود دارد که دارد درقیمت پایین می‌خرد. چین امیدوار است دردوران پسا‌کرونا ارزش هر آنچه خریده است افزایش بها پیدا خواهند کرد. درهمین حال چین می‌تواند واکسن کرونا را که در اختیار دارد به دلائل مشکلات امنیتی که کرونا در کشورهای مختلف موجب می‌شود با قیمت خوبی به همراه سایر داروهای درمان کرونا بفروشد.

  چرا بعد از چین کره جنوبی در آسیا، ایران در خاورمیانه و ایتالیا در اروپا؟

کره جنوبی در آسیا، ایران در خاورمیانه و ایتالیا در اروپا برای آزمایش طرح توطئه کرونا انتخاب شدند. زیرا، کره جنوبی به دلائل مختلفی تضعیف می‌شود. مشکلات ادامه تحریم و رکود اقتصادی در ایران می‌تواند امنیت منطقه‌ای خاورمیانه را به مخاطره بیندازد و مسائل مشابه در ایتالیا اروپا را دچار سردرگمی، اضطراب، رکود و انواع مختلف مشکلاتی می‌کند که کرده است.

  کدام نظریه صحت دارد کار کار امریکا است یا کار کار چین؟

هردو نظریه‌‌های فوق‌الذکر «توطئه حمله بیولوژیکی» قابل تامل، توجه، بررسی، بحث و مطالعه و حتی رد کردن می‌باشند. هنری کیسینجر وزیر امور خارجه امریکا درزمان جنگ ویتنام پس از اینکه تصمیم گرفت جبهه کامبوج را باز کند، نتیجه‌اش روی کار آمدن گروه خمر سرخ و قتل عام‌های معروف آنها بود. مشهور است وقتی که کیسینجربه اشتباه خود پی برد، گفت در برنامه‌های روابط خارجی می‌توان عملیاتی را شروع کرد ولی ممکن است نتوان آن را تحت کنترل ادامه داد وممکن است نتیجه مطلوبی به دست نیاورد. حالا فرقی نمی‌کند که مسبب شیوع ویروس کرونا چینی‌ها هستند، یا امریکایی‌ها یا اینکه این ویروس به‌طور طبیعی وارد صحنه شده است، آنچه مهم است این است که کنترل از دست شیوع‌کننده ویروس کرونا در جهان و دولت کشورهای مبتلا به کرونا خارج شده است. هم چینی‌ها و هم امریکایی‌ها و هم تمامی اقتصاد کشورهای گروه هفت و گروه بیست با رکود و بحران روبرو شده‌اند. همه دریک کشتی گرفتار توفان کرونا ورکود اقتصاد دراقیانوس نامعلومی‌ها سرگردان شده‌اند. حالا که کرونا به امریکا رسیده ترامپ وحشت زده شده است. چرا؟ برای اینکه نظام بهداشت و درمان امریکا مثل نظام بهداشت و درمان چین قادر به مقابله نیست. تازه حتی اگر چند میلیون چینی می‌مردند با توجه به جمعیت یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری چین رقم مهمی جلوه نمی‌کرد. ولی چند هزار نفر یا حتی چند صد نفر امریکایی بمیرند ممکن است منجر به شکست ترامپ در انتخابات 2020 و روی کار آمدن جو بایدن رقیب او از حزب دموکرات شود. فعلا چینی‌ها سکوت کرده‌اند و ناظر وضع موجود در اروپا و امریکا هستند. اسراییل متحد امریکا مدعی شده است که راه درمان ویروس کرونا را یافته است. با این ادعا بسیاری به این نتیجه رسیدند که احتمال اینکه کار کار امریکایی‌هاست افزایش می‌یابد و به زودی امریکایی‌ها خودشان یا متحد اسراییلی شان واکسن یا داروی درمان ویروس کرونا را به بازار عرضه خواهند کرد. در این میان انگلیسی‌ها هم سعی دارند واکسن یا داروی درمان ویروس کرونا را به بازار عرضه کنند. چینی‌ها فعلا حرفی نمی‌زنند.

   نتیجه‌گیری:

در حال حاضر رسانه‌های فارسی‌زبانی که توسط آل‌سعود و سایرین تامین مالی می‌شوند از ضعف و توان کارشناسی در رسانه‌های داخلی ایران برای مقابله با جنگ روانی استفاده  می‌کنند و جنگ روانی وسیعی را برای تشویش اذهان عمومی مردم ایران مدیریت می‌کنند. هدف آنها این است که با فریب افکار عمومی در ایران بر تعداد مبتلایان و تلفات ناشی از ویروس کرونا درایران افزوده شود. زیرا، قصد آنها کاهش هرچه بیشتر اعتماد عمومی درایران نسبت به دولت و مقامات نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. در همین حال کاسبان تحریم که همواره شرایط بحرانی در کشور بر ثروت‌شان افزوده‌اند و به رسانه‌های مطبوعاتی، شبکه‌های اجتماعی و از همه مهم‌تر رسانه ملی دسترسی دارند با طرح مسائل مختلف بدون اینکه راه‌حلی ارایه نمایند بر نگرانی‌ها و دلواپسی عمومی دامن می‌زنند. بنابراین، دراین شرایط مناسبت دارد ما مردم به توصیه‌های مقامات بهداشت و درمان کشور که سعی دارند واقعیت‌ها را با مردم مطرح کند توجه و با خود مراقبتی و دیگر مراقبتی برای پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کرونا اقدام و عمل کنیم. در خانه بمانیم و در ایام نوروز سفر نرویم تا چنانچه ثابت شد که شیوع ویروس کرونا درایران یک توطئه بوده و می‌باشد، شکست بخورد.