۰ نفر

۳۰ایالت آمریکا از اروپا کرونا گرفتند

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۰
کد خبر: 424230
۳۰ایالت آمریکا از اروپا کرونا گرفتند

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا بامداد روز جمعه در حمایت از تصمیم ترامپ برای ممنوعیت سفر اروپایی‌ها به ایالت متحده اعلام کردند: ۳۰ایالت آمریکا از اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رابرت ردفیلد مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گفت: موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۳۰ یا بیشتر ایالتهای آمریکا به مواردی در اروپا مرتبط بوده است.  

وی  در نشست کمیته نظارت برای بررسی راه حل‌های مقابله با ویروس کرونا گفت: در حال حاضر واقعیت آن است که اکنون در سراسر جهان بیش از ۷۰ درصد از موارد جدید کرونا با اروپا در ارتباط هستند به همین دلیل رییس جمهوری آمریکا شب گذشته تصمیم به ممنوعیت سفر اروپایی‌ها به آمریکا گرفت.  

ردفیلد در ادامه تاکید کرد که هم اکنون اروپا به چین جدید در مورد شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.  

دکتر آنتونی فاوسی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا نیز در جلسه کمیته نظارت با اشاره به سخنان مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری گفت: شیوع ابتلای بیش از ۳۰ ایالت آمریکا عمدتاً از طرف ایتالیا، فرانسه و آلمان صورت گرفته است.  

دونالد ترامپ شامگاه چهارشنبه در نشست خبری اضطراری درباره گسترش ویروس کرونا در آمریکا شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را ناشی از مسافران ورودی از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‌شود.  

این اقدام از شامگاه جمعه اجرایی خواهد شد که رییس جمهوری آمریکا آن را محدودیت‌هایی قوی اما ضروری توصیف کرد که البته شامل حال انگلیس نخواهد شد.  

ترامپ در شرایطی برای انگلیس استثنا قائل شد که آخرین آمار ارائه شده نشان می‌دهد، ۴۵۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند اما در کشورهای دیگر اروپایی، این رقم به مراتب کمتر است.  

با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، کشورهای دیگر هم اقدامات سختی را همچون ممنوعیت ورود مسافران خارجی اتخاذ کردند.