۰ نفر

نخست وزیر کانادا قرنطینه شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۱۹
کد خبر: 424205
نخست وزیر کانادا قرنطینه شد

جاستین ترودو روز پنجشنبه بعد از شدیدتر شدن تب همسرش و آزمایش گرفتن از وی برای ویروس کرونا، در قرنطینه قرار گرفت.

به گزارش بلومبرگ، از آنجا که علائم شبه آنفلونزا "سوفی گرگیر" همسر ترودو شدیدتر شده و از وی برای تشخیص ویروس کرونا معروف به کووید ۱۹ آزمایش گرفته شده است، نخست وزیر کانادا هم در قرنطینه خانگی قرار گرفت.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دفتر نخست وزیری کانادا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که علائم ابتلا به بیماری همسر ترودو پس از بازگشت وی از یک سفر به انگلیس ظاهر شده است.  

براساس این بیانیه، نخست وزیر کانادا در حالی که هیچ علائمی ندارد، تا زمانی که نتایج آزمایش همسرش مشخص نشود در قرنطینه خانگی قرار خواهد داشت.  

کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که بنیادی با بودجه یک میلیارد دلار کانادا (۷۳۰ میلیون دلار آمریکا) برای کمک به کارکنان بخش بهداشت ودرمان به منظور رویارویی با شمار فزاینده موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا و کمک به کارگران این کشور که وادار به ماندن قرنطینه هستند، تاسیس کرده است.  

این بودجه برای خرید ماسک و دیگر کالاهای تدارکاتی برای کارکنان بخش بهداشت و درمان و همچنین پژوهش برای ساخت واکسن این ویروس هزینه خواهد شد.  

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که تا بامداد چهارشنبه، ۹۳ مورد تائید شده ابتلا به این ویروس و یک مرگ ناشی از آن ثبت کرده، گفت که کانادا تاکنون خوشبخت بوده است.  

دولت کانادا برای اختصاص بودجه بیشتر به این موضوع ابراز آمادگی کرده است.  

این در حالیست که مقام‌های ایالت اونتاریو کانادا گفتند که تاریخ مصرف ۵۵ میلیون ماسک ان ۹۵ موجود در انبارها منقضی شده و قابل استفاده نیست.  

در حالی که ویروس کرونا در کانادا به سرعت در حال شیوع بوده و نیاز به ماسک نسبت به دیگر اقلام بیش از هر زمان دیگر وجود دارد، مقام‌های ایالت اونتاریو اعلام کردند: تاریخ مصرف میلیون‌ها ماسک که توسط این ایالت در پی شیوع ویروس سارس و برای محافظت از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی انبار شده بود اکنون منقضی شده‌ است.  

ایالت انتاریو ۱۳ سال پس از مبتلا به ویروس کشنده سارس در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳، در زمان حاضر حدود ۵۵ میلیون ماسک ان ۹۵ و سایر تجهیزات پزشکی را جمع آوری کرد. اما مقام‌های استانی تایید کرده‌اند که تاریخ مصرف این ماسک‌ها پایان یافته است.