۰ نفر

آخرین وضعیت کرونا در شرق آسیا

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 424013
آخرین وضعیت کرونا در شرق آسیا

بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شرق آسیا نشان می دهد در حالی که آمار مبتلایان و فوت شدگان در چین به سرعت در حال کاهش است این وضعیت در کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی و ژاپن همچنان روند صعودی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کمیسیون بهداشت ملی چین امروز پنچشنبه هم برای چندمین روز متوالی گزارش کرد که شمار زیادی از مبتلایان به کرونا که در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور شناسایی شده اند، مسافران ورودی به چین هستند.

این کمیسیون گزارش کرد نزدیک به ۴۰ درصد از مبتلایان شناسایی شده در روز چهارشنبه و ۳۸ درصد مبتلایان شناسایی شده در روز پنجشنبه خارجی بوده و یا مسافران بازگشتی چین از کشورهای دیگر هستند بر این اساس شمار خارجی هایی که به چین سفر کرده و چینی هایی که از خارج برگشته و به کرونا مبتلا هستند به ۸۵ نفر رسیده است.

در میان مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته در چین، ۵ نفر از ایتالیا و یک نفر از آمریکا به پکن بازگشته اند یک مسافر چینی برگشتی به استان گانسو،  یک مورد بازگشتی به شانگهای و یک مسافر برگشتی به استان شاندونگ در شرق چین هم جزو موارد جدید وارداتی به کشور محسوب می شوند.

تا بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی، آمار کل موارد ابتلا به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۹۸۰ نفر رسید در حالی که ۶۲ هزار و ۸۸۷ نفر پس از درمان از بیمارستان مرخص شده و سه هزار و ۱۷۳ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

در مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز تاکنون در مجموع ۱۷۷ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده است که ۱۲۹ مورد در ناحیه اداری ویژه هنگ کنگ، ۱۰ مورد در ناحیه اداری ویژه ماکائو و ۴۸ مورد در جزیره تایوان اعلام شده است.

ژاپن

در ژاپن اما شبکه خبری "ان اچ کی" گزارش کرد که شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر بوده است با این حساب در مجموع یک هزار و ۳۱۶ نفر در ژاپن که ۶۹۶ نفرشان از مسافران کشتی تفریحی دایاموند پرینسس بوده اند، به کرونا مبتلا شده اند.

کره جنوبی

در کره جنوبی اگرچه تصور می شد اوضاع تا اندازه ای بهبود یافته است اما در یک روز گذشته ۱۱۴ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند در مجموع ۷ هزار و ۸۶۹ نفر در کره به این ویروس مبتلا هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی در پنج روز قبل به تدریج روند نزولی داشت اما روز چهارشنبه با ۲۵۰ نفر یکباره افزایش یافت.

کره شمالی

اگرچه برخی رسانه های کره جنوبی روز گذشته ادعا کردند که تا کنون دستکم ۲۰۰ تن در کره شمالی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند اما پیونگ یانگ همچنان مدعی است که تا کنون هیچ موردی از کرونا در این کشور ثبت نشده است.

مغولستان

اما در ادامه کشورگشایی های ویروس کرونا، مقامات مغولستان دو روز پیش اعلام کردند کرونا به «اولان باتور» پایتخت این کشور هم رسیده است.

 کمیسیون بهداشت ملی مغولستان روز سه شنبه اعلام کرد فرد مبتلا یک شهروند اهل فرانسه است که در مغولستان کار می کند او بتازگی از طریق روسیه به مغولستان بازگشته بود.

گزارش ها حاکی است دولت مغولستان ۴۲ نفر که این بیمار را ملاقات کرده بودند و همچنین ۱۴۲ فرد دیگر که بیمار از نزدیک با آنها ارتباط داشت را شناسایی کرده است.

آمار جهانی

در مجموع در سراسر جهان ۱۲۶ هزار و ۳۶۹ نفر تا امروز پنجشنبه به کرونا مبتلا شده و ۴ هزار و ۶۳۳ نفر فوت کرده اند در این میان ۶۸ هزار و ۳۰۴ نفر هم درمان شده اند و حال ۵ هزار و ۷۰۷ نفر هم وخیم است.