۰ نفر

آمریکا احتمالا محدودیت مسافرتی جدید به اروپا اعلام می‌کند

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۱۷
کد خبر: 423961
آمریکا احتمالا محدودیت مسافرتی جدید به اروپا اعلام می‌کند

منابع مطلع از برگزاری جلسه ای ویژه در کاخ سفید برای تصمیم گیری در زمینه بیماری کرونا و صدور محدودیت‌های بیشتر سفر به اروپا خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع آگاه از نشست تازه در کاخ سفید در زمینه بررسی صدور هشدارها و محدودیت های مسافرتی جدید به کشورهای اروپایی با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» چهارشنبه شب به وقت تهران گزارش داد که دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار است در خصوص محدودیت های مسافرتی جدید به کشورهای اروپایی نشستی در کاخ سفید برگزار کند. یک منبع مطلع گفت که احتمالا توصیه های مسافرتی تازه ای  اعلام می شود.

وزارت خارجه آمریکا دو هفته قبل توصیه های مسافرتی به ایتالیا را افزایش داد و از شهروندان کشورش خواست با تجدید نظر در سفر به ایتالیا، از حضور در مناطق آسیب دیده بابت بیماری کرونا اجتناب ورزند.

این در حالی است که قرار بود «مایک پنس» معاون ریاست جمهوری آمریکا با اعضای تیم ویژه کرونای آمریکا در کاخ سفید در زمینه مسائل مختلف مرتبط با این بیماری از جمله محدویت های مسافرتی دیدار کند.

سازمان بهداشت جهانی، امروز چهارشنبه اعلام کرد شیوع بیماری «کووید-۱۹» در دنیا به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است. 

همزمان با گسترش ویروس کرونای جدید به بیش از ۱۲۱۰۰۰ نفر در آسیا، اروپا، منطقه غرب آسیا و اکنون بخش‌هایی از ایالات متحده «تدروس آدانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت بیماری «کووید-۱۹» را در دسته‌های بیماری «همه‌گیر جهانی» قرار داد.