۰ نفر

نماینده روس از تصمیم شورای حکام درباره ایران خبر داد

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷
کد خبر: 423868
نماینده روس از تصمیم شورای حکام درباره ایران خبر داد

یک دیپلمات ارشد روس با اعلام پایان یافتن بررسی گزارش اخیر آژانس اتمی درباره ایران در شورای حکام، گفت بررسی گزارش [ادعایی] ممانعت از دسترسی به دو سایت در ایران آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (چهارشنبه) از پایان بررسی گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران در شورای حکام خبر داد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «شورای حکام آژانس اتمی لحظاتی پیش بررسی گزارش راستی‌آزمایی درباره ایران را تکمیل کرد و نکاتی را از این سند یادداشت کرد».

وی همچنین توضیح داد: «اکنون [شورای حکام] بررسی گزارش‌ها درباره کاربرد پادمان‌ها در کره شمالی، سوریه و ایران را آغاز کرده است (گزارش ممانعت از دسترسی به دو سایت در ایران)».

این دیپلمات روس پیش از این با اعلام آغاز بررسی گزارش آژانس درباره ایران مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط شورای حکام، گفته بود: «تقریبا تمام اعضای شورا [حکام] با سیاست آمریکا در قبال برجام مخالفت کرده و از ایران خواستند اجرای کامل توافق هسته‌ای را از سربگیرد».

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس اتمی روز دوشنبه مدعی شده بود سوالاتی مرتبط با «مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده احتمالی» در سه مکان که قبلا توسط ایران اعلام نشده بود، برای آژانس پیش آمده اما تهران اجازه دسترسی به دو مکان از آنها را نمی‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین هفته گذشته در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده بود که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۵ برابر محدودیت تعیین شده در برجام شده است.

 جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی درباره داشتن «فعالیت‌های پنهان هسته‌ای» را رد و تأکید کرده است برنامه هسته‌ای این کشور برای مصارف صلح‌آمیز است.