۰ نفر

کرونا، صنعت هوایی جهان را به کدام سو می‌برد؟

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱
کد خبر: 423628
کرونا، صنعت هوایی جهان را به کدام سو می‌برد؟

سازمان هواپیمایی بین‌المللی (ایکائو) در مورد تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر امور حمل‌ونقل هوایی و مسافرت‌های هوایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این سازمان روز گذشته(دوشنبه) در حالی نسبت به تاثیر اقتصادی شیوع کرونا ابراز نگرانی کرده که خطوط هوایی سراسر جهان یا پروازهایشان را تعلیق کرده اند و یا خدمات خود را به حداقل رسانده اند.

شیوع کرونا در جهان تاکنون جان بیش از ۳۸۰۰ را گرفته و افزون بر ۱۱۳ هزار را مبتلا کرده است.

از زمان آغاز شیوع کرونا، فعالیت خطوط پروازی در سراسر جهان به ویژه به کشورهای میزبان کرونا به طور چشمگیری محدود شد.

ایرکانادا، ایرفرانس، ایرایندیا، ایرسئول، ایرتانزانیا، امریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، کاتای پاسیفیک ایرویز متعلق به هنگ کنگ، ایرلاین دلتا متعلق به ایالت ویرجینیا آمریکا، ایجیپت ایر، ایرلاینز اتیوپی، فنلاند ایر، لیون ایر اندونزی، لوفتانزا، ایرلاین نوردیک متعلق به شانگهای، ترکیش ایرلاین، ایرلاین اتحاد، یونایتد پارسل سرویس و ویرجین آتلانتیک سفرهای خود را به مقصد چین به حال تعویق در آوردند.

خطوط هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلیس و لوفتهانزا آلمان نیز اعلام کرد که همه پروازها به سمت ایتالیا و چند کشور دیگر را با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا در این کشور لغو کرده است.

با آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان شرکت هواپیمایی کویت در هر دو مسیر پروازهایش به چین، هنگ کنگ، ایران، کره جنوبی، تایلند، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن و عراق را متوقف کرد.

شرکت هواپیمایی «فلای بی» انگلیس نیز که به دلیل ابهامات اقتصادی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) و مشکلات مالی در مرز ورشکستگی قرار گرفته بود، به دنبال کاهش تقاضای مسافران بر اثر شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

در همین حال پروازهای بریتیش‌ ایرویز از بزرگترین فرودگاه لندن (هیترو) به نیویورک، ایتالیا، فرانسه، اتریش، بلژیک، آلمان، ایرلند و سوئیس لغو و همچنین پروازهای فرودگاه گتویک به ایتالیا، فرانسه، آلبانی به حالت تعلیق درآمده است.

شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز به دنبال هشدار وزارت امور خارجه آمریکا درباره سفر به بخش هایی از ایتالیا به دلیل شیوع کرونا، همه پروازهایش را به میلان مرکز ناحیه لامباردی در شمال ایتالیا تعلیق کرد.

بحرین که در میان کشورهای عربی با ۳۳ مورد، یکی از بالاترین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا را دارد از تعلیق همه پروازها از و به مقصد عراق و لبنان تا اطلاع بعدی خبر داد.

تا پایان وقت دوشنبه ۱۹ اسفند ماه، تعداد کسانی که در ایتالیا بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند به ۴۶۳ نفر رسید. سرعت رشد این ویروس در ایتالیا در حال افزایش است. بعد از سونامی ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی نیز با سرعت در حال ثبت مواردی از مشاهده ویروس کرونا هستند.

فرانسه بیشترین میزان تلفات را بعد از ایتالیا به خود اختصاص داده‌ است. در این کشور تاکنون ۳۰ نفر جان باخته‌ و یک هزار و ۴۱۲ نفر نیر به این ویروس مبتلا شده‌اند.  

اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن به سرعت در حال افزایش است. بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر در این کشور مبتلا شده‌اند و ۲۹ نفر جان باخته‌اند.  

آلمان اما با تعداد مبتلایان بیشتر نسبت به اسپانیا، تلفات کمتری را ثبت کرده است. تا پایان روز دوشنبه، نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنها دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.  

در بریتانیا از ۳۲۱ مبتلا به ویروس کرونا، تاکنون پنج نفر بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار، جان باخته‌اند. این در حالیست که در هلند از همین تعداد افراد آلوده، ۴ نفر فوت کرده‌اند.  

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد «تهدید همه‌گیر شدن» ویروس کرونا «بسیار واقعی» است. با این حال اطمینان داد که این نخستین همه گیری در تاریخ است که می‌تواند کنترل شود.  

مقامات بهداشتی چین نیز اعلام کردند برای سومین روز متوالی شمار مبتلایان به کرونا در خارج از هوبی و شهر ووهان به صفر رسیده است، با این حال رقم کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تاکنون به ۸۰ هزار و ۷۵۴ نفر و شمار فوتی ها به سه هزار و ۱۳۶ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۹۰۵ نفر در چین درمان و از بیمارستان ها و مراکز درمانی مرخص شده اند.