۰ نفر

اولین مرگ و میر ویروس کرونا در کانادا به ثبت رسید

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۱۲
کد خبر: 423376
اولین مرگ و میر ویروس کرونا در کانادا به ثبت رسید

مقامات بهداشت کانادا روز دوشنبه از اولین مورد از مرگ و میر ویروس کرونا در یکی از خانه‌های مراقبت از سالمندان در شمال ونکوور خبر می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تایید اولین مرگ و میر در کانادا در حالی منتشر می‌شود که دکتر بانی هنری رییس بخش بهداشتی ایالت بریتیش کلمبیا در هفته گذشته اعلام کرد که دو سالمند ساکن مرکز مراقبت از لین والی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.  

در حال حاضر ۳۲ مورد از ویروس جدید کرونا در بریتیش کلمبیا و بیش از ۷۰ مورد در کانادا وجود دارد.  

مقامات بهداشتی کانادا همچنین روز دوشنبه اعلام کردند، با تایید مبتلای ۲ فرد دیگر به ویروس کرونا تعداد بیماران ناشی از این ویروس در ایالت اونتاریو بزرگ‌ترین ایالت این کشور ۳۴ نفر رسیده است.  

کریستین الیوت وزیر بهداشت این ایالت گفت که نیروهای بهداشتی در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند و اقدامات خوبی برای اداره اوضاع انجام می‌دهند.  

الیوت افزود، کانادا برنامه جامعی شامل نظارت مؤثر، آزمایش سریع، مراقبت و درمان مناسب و تقویت بهداشت عمومی برای مقابله با ویروس کرونا تدوین کرده است.  

اونتاریو با مرکزیت تورنتو یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌ها از لحاظ تمرکز جمعیتی و فعالیت‌های اقتصادی کانادا است که اتاوا (پایتخت کانادا) نیز در این ایالت قرار دارد.  

شیوع بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا اولین بار در اواخر ماه دسامبر (دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گزارش شد که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه در جهان با این بیماری درگیر هستند.  

تاکنون بیش از ۱۱۱ هزار و ۳۸۰ نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده و بیش از ۳۸۸۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.