۰ نفر

ترامپ: سالانه ده‌ها هزار آمریکایی بر اثر آنفولانزا می‌میرند

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۰۱
کد خبر: 423309
ترامپ: سالانه ده‌ها هزار آمریکایی بر اثر آنفولانزا می‌میرند

رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل سهل‌انگاری در برخورد با ویروس «کرونا» مورد انتقاد قرار گرفته، امروز بار دیگر به آمار بالای مرگ و میر ناشی از آنفولانزا در آمریکا اشاره کرد و گفت میزان تلفات کرونا در قیاس با آنفولانزا بسیار پایین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه تلویحا از خودداری دولت او از اعلام تعطیلی مراکز عمومی برای جلوگیری از گسترش ویروس «کرونا» جدید (کووید-۱۹) دفاع کرد.

وی در توییتر نوشت: «پارسال ۳۷۰۰۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفولانزای معمولی مردند. متوسط، هر سال بین ۲۷۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر. هیچ‌جا تعطیل نشده و زندگی و اقتصاد پیش می‌رود.»

ترامپ ادامه داد: «تا این لحظه، ۵۴۶ مورد تأییدشده ویروس کرونا و ۲۲ مورد مرگ وجود دارد. در این مورد فکر کنید.»

در حالی که ترامپ امسال باید برای ادامه حضور در کاخ سفید در انتخابات ریاست‌جمهوری با دموکرات‌ها رقابت کند، شیوع ویروس کرونا و آثار منفی آن بر نمودارهای اقتصادی آمریکا، به چالشی جدی برای ترامپ بدل شده است.

در روزهای گذشته شاخص‌های بورس در آمریکا با افتی بی‌سابقه از زمان بحران مالی در سال ۲۰۰۸ روبرو شده و برخی پیش‌بینی کرده‌اند که اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی وارد رکود می‌شود.

ترامپ در تلاش برای کاستن از آثار منفی کرونا، تلاش کرده این ویروس را مسئله‌ای نه چندان مهم جلوه دهد. وی با بیان این ادعا که دولت فدرال به خوبی در حال کنترل شیوع این ویروس است، دموکرات‌ها و رسانه‌های جریان اصلی را به سوء استفاده سیاسی از این مسئله متهم کرده است.