۰ نفر

گروسی: گزارش آژانس بر اساس واقعیت‌ها و نه مسائل سیاسی است

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۲۷
کد خبر: 423303
گروسی: گزارش آژانس بر اساس واقعیت‌ها و نه مسائل سیاسی است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درکنفرانس خبری گفت که گزارش آژانس بر اساس واقعیت‌ها و نه مسائل سیاسی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در کنفرانس خبری گفت که گزارش آژانس براساس واقعیت‌های بازرسان و نه مسائل سیاسی است.

وی در ادامه گفت: «امیدوارم با همکاری ایران در روزهای آینده یا ساعت‌های آینده وضعیت کنونی حل شود.»

گروسی گفت: «ما در حال بازگشایی مسائل گذشته نیستیم، ما سوالاتی داریم و امیدواریم به زودی با همکاری تهران به زودی این مساله حل شود.»

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «ما برای هرگونه بحثی آمادگی داریم اما آنچه اکنون به آن نیاز داریم دسترسی است.»

وی مدعی شد: «موردی که پیش آمده، امتناع از دادن دسترسی ذیل پروتکل الحاقی است و چیزی است که قبلا پیش نیامده بود.مواردی بوده که قبلا درباره دسترسی بحث شده و حل شده است اما آنچه امروز رخ داده، امتناع رسمی از دادن دسترسی است.»

گروسی ساعتی پیش نیز طی سخنرانی در آغاز جلسه شورای حکام آژانس، با اشاره به گزارش چند روز پیش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت: «شما همچنین گزارش من درباره توافق پادمانی ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردید که تلاش‌های آژانس برای شفاف‌سازی اطلاعات مرتبط با صحت و کمال خوداظهاری‌های ایران ذیل توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی را تشریح می‌کرد».

وی با طرح اتهاماتی علیه ایران مدعی شد: «سوالاتی مرتبط با مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده احتمالی در سه مکان که توسط ایران اعلام نشده بود، برای آژانس پیش آمد. آژانس خواستار دسترسی به دو مکان از آنها شد. ایران دسترسی به این مکان‌ها را فراهم نکرد و در مباحثات  محتوایی برای پاسخ دادن به سوالات آژانس حاضر نشد».