۰ نفر

رسانه چینی: پمپئو بجای انتقاد از چین کرونا را مهار کند

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۱۵
کد خبر: 423139
رسانه چینی: پمپئو بجای انتقاد از چین کرونا را مهار کند

«گلوبال تایمز» روزنامه حزب حاکم کمونیست چین نوشت که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بجای انتقادهای مکرر از چین بهتر است روی برنامه ها و راهبردهای مرتبط با مهار ویروس کرونا متمرکز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گلوبال تایمز روز دوشنبه در مطلبی با اشاره به انتقادهای مایک پمپئو از چین نوشت: در حالی که پزشکان به دنبال مهار کرونا هستند و اقتصاددانان آسیب های اقتصادی کرونا را بررسی می کنند، برخی از سیاستمداران آمریکایی وقت خود را صرف ملامت و انتقاد کردن از چین می کنند.

رسانه چینی خاطر نشان کرد: وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گذشته چین را متهم به «کم کاری و سهل انگاری در کنترل کرونا» کرد اما معلوم نیست بر چه اساسی به چنین نتیجه ای رسیده است آنهم در شرایطی که متخصصان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در ارتباط نزدیک با چین بوده اند و به این کشور سفر کرده و از نزدیک دستاوردهای چین را در مبارزه با این ویروس شاهد بوده اند.

روزنامه تصریح کرده است شاید اکنون برهه ای حساس برای آمریکا باشد زیرا ابتلای بیشتری از مردم آمریکا به ویروس کرونا این را تداعی می کند که این نقطه شروع شیوع در آن کشور است و دولتمردان و سیاستمداران باید در اندیشه راه هایی برای کنترل ویروس باشند.

نشریه تاکید کرد که به چالش کشیدن چین در این شرایط و اتهام زدن به پکن، مشکلی را حل نمی کند و رویارویی دو کشور و اختلافاتشان را کاهش نمی دهد.

گلوبال تایمز نوشت: اکنون وقت گمراه کردن اذهان و افکار عمومی آمریکا نیست شمار مبتلایان در جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده و برخی از کشورها بشدت درگیر ویروس کرونا هستند و در آمریکا هم شمار مبتلایان رو به افزایش است و باید برای مهار ویروس برنامه ریزی کرد.

روزنامه چینی اضافه کرد: آمریکا بجای اینکه با سوء استفاده از شرایط موجود به چین حمله کند، لازم است از مزیت های پزشکی و توانایی های خود برای درمان مبتلایان و پیشگیری از شیوع ویروس اقدام کند آنها خود مسئول چنین اقداماتی هستند.

نشریه در ادامه به افزایش شمار مبتلایان به آمریکا اشاره کرده و نوشته است اکنون وقت انتقاد نیست این هدر دادن انرژی محسوب می شود حمله به نظام سیاسی چین شمار مبتلایان به کرونا را در آمریکا کاهش نمی دهد و اگر آنها همچنان به این کار ادامه دهند فقط از برنامه کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده تر دور می شوند.

گلوبال تایمز در پایان آمریکا را به همکاری جهانی در فرایند جهانی شدن دعوت کرده و به این کشور توصیه کرده است اکنون زمان طرح اختلافات بین نظام های سیاسی نیست اکنون وقت مبارزه با یک ویروس مرگبار است.