۰ نفر

ضربه ۲.۷ تریلیون دلاری کرونا بر پیکر اقتصاد جهان

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 422797
ضربه ۲.۷ تریلیون دلاری کرونا بر پیکر اقتصاد جهان

شبکه اقتصادی بلومبرگ پیش بینی کرد که جهانگیر شدن کرونا هزینه ای ۲.۷ تریلیون دلاری بر اقتصاد جهان تحمیل می کند.

به گزارش بلومبرگ، در این صورت اقتصادهای مطرح دنیا با همان شوک اقتصادی ای مواجه می شوند که چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ با آن دست به گریبان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طبق پیش بینی بلومبرگ، رشد جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۰ صفر شده و آمریکا همانند حوزه یورو و ژاپن با رشد منفی تولید ناخالص داخلی خود روبرو خواهد شد که این امر ظرفیت تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان ۱۳۹۹ را دارد.

رشد اقتصادی چین نیز در سال ۲۰۲۰ تنها ۳.۵ درصد خواهد شد که در ۴۰ سال گذشته و از زمانی که دنگ شیائوپنگ (رئیس جمهوری وقت چین) اصلاحات را آغاز کرد، بی سابقه است.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بین‌المللی (OECD) نیز به تازگی هشدار داده که در صورت گسترش شیوع کرونا، رشد اقتصادی جهان نصف خواهد شد.

این سازمان اعلام کرده است که در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا در سراسر آسیا، اروپا و شمال آمریکا، میزان تولید ناخالص جهان در سال ۲۰۲۰، به ۱.۵ درصد خواهد رسید. این رقم تقریبا ۲.۹ درصد پایین‌تر از میزانی است که پیش از این برای رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده بود.

از دی ماه امسال و پس از شیوع ویروس کرونا در چین، این بیماری تاکنون به بیش از ۹۰ کشور سرایت کرد و بیش از ۱۰۲ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند. از این میان ۳ هزار و پانصد نفر جان باخته و بیش از ۵۷ هزار نفر نیز سلامتی خود را بازیافته اند.