۰ نفر

ادامه روند نزولی مبتلایان به کرونا در چین

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۲۵
کد خبر: 422673
ادامه روند نزولی مبتلایان به کرونا در چین

مقام‌های بهداشتی چین بامداد شنبه اعلام کردند که در ادامه روند نزولی شمار مبتلایان به ویروس کرونا،‌ در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ۹۹ نفر مثبت اعلام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مقام‌های بهداشتی چین همچنین اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ مورد جدید نیز در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب این افراد، مجموع کل افرادی که جان خود را در ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در چین از دست داده‌اند به ۳ هزار و ۷۰ نفر رسیده است. این درحالی است که در روزهای گذشته شمار افرادی که ابتلای آنان به بیماری کووید-۱۹ در چین تأیید می‌شد، بالای ۱۰۰ نفر بوده است.

این امر نشان می‌دهد که چین در روزهای گذشته با اتخاذ سیاست‌های درست در حال کنترل شیوع بیماری کرونای جدید است. سازمان بهداشت جهانی جمعه شب در گزارشی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در سطح جهان جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام ۲۸ جان باخته در ۲۴ ساعت گذشته در چین درحالی است که مقام‌های بهداشتی ایتالیا به عنوان مهم‌ترین کانون شیوع کرونا در اروپا جمعه شب اعلام کردند که ۴۹ نفر دیگر در این کشور به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. با احتساب این افراد،   شمار افرادی که در ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند به ۱۹۷ نفر افزایش یافته است.

اما در فرانسه به عنوان دومین کانون انتشار این ویروس شمار مبتلایان این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۰ نفر،  در مجموع ۶۱۳ نفر و جانباختگان ۹ نفر و  در سوئد مبتلایان ۱۳۶ نفر و در نروژ ۱۱۳ نفر اعلام شد.

مرکز مهندسی و علم سیستم دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در سراسر جهان به یک‌صد هزار و ۲۷۶ نفر رسیده است. این مرکز همچنین افزود که ۵۵ هزار و ۶۹۴ نفر از مبتلایان به این بیماری، سلامتی خود را بازیافته و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تن نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

این درحالی است که تا ساعات پایانی روز جمعه  ۱۷۴ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونای جدید در کره جنوبی به ثبت رسید تا شمار مبتلایان در این کشور به  ۶ هزار و ۷۶۷ نفر برسد.

همچنین شمار جان باختگان در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا در این کشور جنوب شرق اسیا به ۴۴ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، سه کشور آمریکای لاتین شامل کلمبیا، کاستاریکا و پرو  نیز روز جمعه از شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهایشان خبر دادند.

براساس گزارش وزارت بهداشت کلمبیا، نخستین فرد مبتلا به کووید -۱۹ یک خانم ۱۹ ساله است که به تازگی از شهر میلان ایتالیا باز گذشته است.

همچنین منابع بهداشتی کاستاریکا نیز اعلام کردند که فرد مبتلا یک خانم آمریکایی ۴۹ ساله است که به همراه همسرش در کاستاریکا سکونت دارد.

با شناسایی این خانم در کاستاریکا، نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در آمریکای مرکزی تأیید شده است. از سوی دیگر "مارتین ویسکارا" رییس جمهوری پرو روز جمعه خبر نخستین فرد مبتلا به این بیماری ویروسی در کشورش را تأیید کرد.

فرد مبتلا جوانی ۲۵ ساله است که به کشورهای اسپانیا، فرانسه و جمهوری چک سفر کرده بود. وزارت بهداشت آرژانتین نیز از شناسایی ۶ فرد مبتلای دیگر به کرونا خبر داد تا شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به هشت نفر برسد.

به گفته مقام‌های بهداشتی آرژانتین تمام افرادی که ابتلای آنان به کووید -۱۹ تأیید شده بود، از اروپا بازگشته‌اند. بر اساس این گزارش، افغانستان نیز از تأیید سه نفر دیگر به کرونا در ولایت هرات در شمال این کشور خبر داد.