۰ نفر

کارشناس کانادایی به تیم تحقیقاتی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اضافه شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۴۱
کد خبر: 422638
کارشناس کانادایی به تیم تحقیقاتی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اضافه شد

وزیر امور خارجه کانادا روز جمعه گفت که پلیس ملی کانادا در تحقیقات بررسی علل سقوط پرواز ۷۵۲ به مقامات اوکراین کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرانسوا فیلیپ شامپین با سخنرانی در شهر لویو در اوکراین گفت: پلیس ملی کانادا یک افسر نظامی برای کمک به قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی اعزام کرده است.  

شامپین همچنین گفت که وی به رییس جمهوری و وزیر امور خارجه اوکراین برای جبران غرامت خانواده‌های کانادایی کشته شده در هواپیمای اوکراینی فشار می‌آورد.  

به گزارش رسانه‌های کانادایی انتظار می‌رود شامپین با رئیس شرکت هواپیمایی اوکراین ملاقات کند، که طبق قوانین بین المللی موظف به پرداخت غرامت است، اما وزیر امور خارجه کانادا گفت که برنامه‌های فشرده سفر وی این دیدار را سخت کرده است.  

آندری شِوچِنکو سفیر اوکراین در اتاوا پیش از سفر وزیر امور خارجه کانادا به اوکراین اعلام کرد که کی‌یف آماده است به خانوادههای جان باختگان پرواز ۷۵۲ کمک کند تا از شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین غرامت دریافت کنند.  

شِوچِنکو در گفت‌وگویی اعلام کرد، دولت متبوعش مانعی در زمینه عمل به تعهدهای بین‌المللی هواپیمایی اوکراینی و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان نمی‌بیند.  

سفیر اوکراین در کانادا همچنین خبر داد که هواپیمایی اوکراینی در پی دریافت غرامت کارکنان جان باخته خود از ایران است.  

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد، ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.