۰ نفر

آمریکا برای شیوع کرونا داخل پنتاگون آماده می‌شود

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبر: 422538
آمریکا برای شیوع کرونا داخل پنتاگون آماده می‌شود

وزارت دفاع آمریکا برای شیوع احتمالی ویروس کرونا بین کارکنان پنتاگون آماده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا بامداد امروز (جمعه) از آماده شدن پنتاگون برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس «کووید۱۹» داخل این وزارتخانه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اسپر طی نشست خبری در مقر وزارت دفاع با اشاره به مبتلا شدن ۶ نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی به این ویروس، گفت پنتاگون قصد دارد از روشی که این نیروها به کار بردند برای ممانعت از گسترش کرونا در این وزارتخانه استفاده کند.

وی بدون توجه به شیوع سریع کروناویروس در ایالت‌های آمریکا، ممانعت از سرایت آن به داخل پنتاگون را مهمتر از جان مردم برشمرده و اظهار داشت: «ما در این ساختمان، ظرفیت‌های زیادی داریم. اگر دچار طغیان این ویروس شویم، مرکز فرماندهی نظامی مالی ما هم‌اکنون توانایی برای [مقابله با کرونا] تا چند هفته را دارد».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، پنتاگون - که بزرگترین ساختمان اداری دولتی در جهان شناخته می‌شود - بعد از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و تلفات آن در آمریکا، خود را برای سرایت این ویروس به داخل این ساختمان آماده می‌کند.

اسپر همچنین توضیح داد که هفته آینده منتظر دریافت طرح پیشنهادی برای اقدامات ممانعتی از ورود مهاجران و مسافرانی که علائم مثبت ابتلا به کووید۱۹ را دارند، به آمریکا است.

دولت آمریکا شامگاه گذشته یک مورد فوتی دیگر را بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش کرد و بدین ترتیب تعداد کل قربانیان کرونا در آمریکا به ۱۳ نفر رسید.

مسئولان درمانی آمریکایی صبح امروز ۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس را نیز گزارش کردند که با این حساب تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۲۲۶ نفر افزایش یافت.

سرعت شیوع این ویروس در آمریکا به حدی زیاد است که طی چند ساعت گذشته ۴ ایالت جدید به آن مبتلا شده و کارشناسان درمانی درباره درنوردیده شدن این کشور توسط کرونا هشدار می‌دهند.