۰ نفر

کرونا کرکره بزرگ ترین رویداد اقتصادی روسیه را پایین کشید!

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 422531
کرونا کرکره بزرگ ترین رویداد اقتصادی روسیه را پایین کشید!

روسیه اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا، اجلاس اقتصادی سنت پترزبورگ را لغو می کند.

به گزارش رویترز، آندری بلوسوف، معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرد که اجلاس اقتصادی سنت پترزبورگ که بزرگ ترین رویداد اقتصادی روسیه نیز محسوب می شود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جهان برگزار نخواهد شد. این اجلاس قرار بود روزهای سوم تا ششم ژوئن و به ریاست ولادمیر پوتین، رییس جمهور این کشور برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به گفته بلوسوف، روسیه تصمیم گرفته است برای حفظ سلامت شهروندان روس این رویداد را لغو کند. در واکنش به این تصمیم دولت، ایونی یلین، قایم مقام شهردار سنت پترزبورگ با ابراز ناراحتی از این خبر گفت که به مانند دولت، نگران ویروس کرونا است و لزوم این تصمیم را درک می کند.  

روسیه با وجود همسایگی با چین، یکی از کم ترین موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان را داشته و تاکنون تنها شش مورد قطعی ابتلا در این کشور گزارش شده است. البته در ماه فوریه نیز اجلاس بین المللی سرمایه گذاری که قرار بود در شهر سوچی برگزار شود به دلیل مشابه به تعویق افتاده بود.

پیش از این نیز سوییس اعلام کرده بود نمایشگاه خودرو ژنو به دلیل شیوع کرونا، امسال برگزار نخواهد شد. این برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم است که چنین اتفاقی رخ می دهد.