۰ نفر

بورل: تلاش‌ها برای بازگشت ایران به اجرای کامل برجام ادامه دارد

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۳۴
کد خبر: 422406
بورل: تلاش‌ها برای بازگشت ایران به اجرای کامل برجام ادامه دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تماس تلفنی خود با وزیر امور خارجه کشورمان درباره برجام و گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت، تلاش‌ها برای بازگشت ایران به اجرای کامل برجام ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جوسپ بورل» روز پنجشنبه در رشته توییتی، به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی تعهدات ایران در برجام اشاره کرد و خواستار ادامه همکاری مناسب دو طرف شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران خواست تا نسبت به نگرانی‌های آژانس شفاف‌سازی و اجازه دسترسی به برخی مناطق را فراهم کند.  وی افزود که حمایت اتحادیه اروپا از آژانس مثل همیشه محکم است.
او در عین حال نشست هفته گذشته کمیسیون مشترک برجام را که در سطح معاونین وزیر و مدیران کل ایران و گروه چهار به‌علاوه یک برگزار شد و طرف‌ها بر حفظ این توافق تاکید کردند، اطمینان‌بخش توصیف کرد. 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ایران اجازه دسترسی به سه مکان را فراهم نکرده و درباره پرسش‌های آژانس پیرامون مواد هسته‌ای اعلام نشده، همکاری قابل توجهی نداشته است.
در همین پیوند سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، هشدار داده است که موضوعات پادمانی نباید با اغراض سیاسی بزرگنمایی شود
وی با اشاره به این که ایران در حال جلوگیری از ایجاد یک بدعت غیراصولی و خطرناک در آژانس بین المللی انرژی اتمی است که می خواهد به مطالب جعلی سرویس های جاسوسی اعتباربخشی کند، تصریح کرد: طرح هرگونه درخواست روشنگری یا دسترسی تکمیلی از سوی آژانس مبتنی بر مطالب جعلی سرویس های جاسوسی از جمله رژیم صهیونیستی نه تنها در مغایرت با اسناد تاسیسی آژانس و نظام راستی آزمایی قرار دارد، بلکه هیچ تعهدی را نیز برای ایران در جهت اجابت این درخواست ها ایجاد نمی کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین عنوان کرد که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان، درباره شیوع ویروس کرونا در ایران گفت‌وگو کرده است.
وی با اشاره به ارسال محموله بهداشتی اخیر سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به ایران افزود که مراتب همبستگی و حمایت اتحادیه اروپا در این رابطه را ابلاغ کرده است.