۰ نفر

رایزنی‌های ظریف با وزرای خارجه اتریش و پاکستان درباره کرونا

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۴۱
کد خبر: 422136
رایزنی‌های ظریف با وزرای خارجه اتریش و پاکستان درباره کرونا

وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی‌ها در پی شیوع کرونا در جهان با همتایان اتریشی و پاکستانی خود تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها با برخی همتایانش در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با وزرای خارجه اتریش و پاکستان تلفنی گفتگو کرد.

ظریف و «الکساندر شالنبرگ» همتای اتریشی در گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت شیوع کرونا در جهان، اقدامات ایران و راه‌های جمعی مقابله با این ویروس را بررسی کردند.

ظریف همچنین با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز تلفنی به گفتگو پرداخت. روابط دو جانبه، شیوع کرونا در منطقه و لزوم اقدامات مشترک و نیز تحولات جاری در افغانستان از جمله موضوعات مورد گفتگوی دو وزیر خارجه بود.

وزیر خارجه ایران پیش از این با وزرای خارجه سوئیس، نروژ، روسیه و عراق هم تلفنی گفتگو کرده بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز (سه‌شنبه) در تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا، از رایزنی‌های آتی وزیر امور خارجه با برخی از همتایان اروپایی در این خصوص خبر داده و گفته بود: انجام فعالیت‌های سیاسی مختلف از جمله تماس‌های وزیر امور خارجه، مدیران این وزارتخانه و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با همتایان و نهادهای ذیربط دو‌جانبه و بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که در جهت جلب کمک‌های درمانی و بهداشتی، مساعدت‌های کنسولی و مرتبط با تردد اتباع ایرانی و خارجی، رفع محدودیت مرزی و تجاری با رعایت ملاحظات احتیاطی بهداشتی در دست پیگیری و اقدام است.