۰ نفر

کرونا پیشی‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال۲۰۲۰را کاهش داد

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۵۶
کد خبر: 421574
کرونا پیشی‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال۲۰۲۰را کاهش داد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) با هشدار درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی، پیش بینی خود برای تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سازمان بین المللی تصمیم گیرنده اقتصادی مستقر در پاریس امروز با هشدار درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی اعلام کرد که رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ با کاهش نیم درصدی در مقایسه با پیش بینی قبلی، ۲.۴ درصد خواهد بود.

این پیش بینی جدید پایین ترین شاخص رشد اقتصادی جهان از زمان بحران مالی ۲۰۰۹-۲۰۰۸ میلادی خواهد بود.

در پیش بینی این سازمان فرض بر این است که شیوع ویروس کرونا امسال کاهش می یابد اما شیوع این ویروس آینده رشد اقتصادی جهان را به طرز قابل ملاحظه ای تضعیف کرده است.

این سازمان بین المللی در نخستین گزارش جامع خود از تاثیر شیوع این ویروس بر کشورهای بزرگ اقتصادی جهان اعلام کرد که اقتصاد جهانی تاکنون با خطر کاهش رشد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ مواجه است.

در چین ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ در آذر ماه (دسامبر) شیوع یافت و انتظار می رود تولید ناخالص داخلی این کشور فقط ۴.۹ درصد باشد که در مقایسه با پیش بینی اولیه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در آبان ماه (نوامبر) کاهشی ۰.۸ نقطه ای را نشان می دهد.

این سازمان که ۳۶ عضو دارد افزود کاهش رشد اقتصادی چین از همین حالا در سراسر جهان احساس می شود چرا که شیوع ویروس تولید، تجارت، گردشگری و سفرهای تجاری را تضعیف کرده است.

تلاش ها برای مهار ویروس در چین شامل قرنطینه و ممنوعیت سفر باعث تاخیر در از سرگیری فعالیت کارخانه ها بعد از تعطیلات سال جدید چینی و کاهش شدید در فعالیت های بخش خدماتی شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تقریبا ۹۰ هزار نفر در بیش از ۶۰ کشور جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و همزمان با تلاش دولت ها برای افزایش همه گیری این ویروس، بیش از ۳ هزار نفر جان باخته اند.

وزیر دارایی فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد، وزیران دارایی هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه ۷(جی۷) این هفته در مورد آثار شیوع ویرس کرونا بر رشد اقتصادی، با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو می‌کنند.

«تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با دعوت از بازارهای مالی جهان برای حفظ آرامش خود گفته است وحشت در بازارها به دلیل شیوع ویروس ضرورتی ندارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز دوشنبه گزارش داد  با مرگ ۴۲ نفر دیگر شمار کل جان باختگان چین به ۲ هزار و ۹۱۲ نفر و در سطح جهان به ۳ هزار و ۴۴ نفر رسیده است.