۰ نفر

روسیه برای مقابله با کرونا در ایران اعلام آمادگی کرد

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۴۱
کد خبر: 421572
روسیه برای مقابله با کرونا در ایران اعلام آمادگی کرد

رئیس سرویس حمایت از مصرف کننده روسیه بر آمادگی کشورش برای کمک به جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین نیازهای دارویی و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «انا پوپوا» روز گذشته در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان این مطلب افزود: ما کنار مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا ایستاده ایم.

جلالی نیز ضمن قدردانی از اظهارات وی و رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگو با روحانی و اعلام آمادگی برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا به تبادل نظر در خصوص اقدامات بعمل آمده از سوی دو کشور در زمینه مهار و کنترل ویروس مذکور پرداخت. 

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به اقدامات بعمل آمده در فرودگاه‌های ایران با بر شمردن برخی محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از صدور روادید برای ایرانیان ابراز امیدواری کرد این موانع در آینده نزدیک برطرف شود.

لازم به ذکر است آژانس فدرال نظارت در زمینه حمایت از مصرف کننده در روسیه که زیر نظر نخست وزیر است مسئولیت مقابله با بیماری کرونا و تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس در روسیه را برعهده دارد. 

روسیه از دو ماه پیش که ویروس کرونا در چین آغاز شد درگیر مقابله با شیوع این بیماری در کشور خود هم است با این وجود امروز رسانه‌های این کشور اعلام کردند که نخستین روس در مسکو که به این ویروس مبتلا شده شناسایی و قرنطینه شده است.

رسانه های روسیه نیز گزارش داده‌اند که تعداد افراد مشکوک به این بیماری  در سنپترزبورگ هر روز در حال بیشتر شدن است.