۰ نفر

پوتین: هیچ کس جرأت جنگیدن با روسیه را ندارد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبر: 421408
پوتین: هیچ کس جرأت جنگیدن با روسیه را ندارد

"پوتین" در مصاحبه‌ای با اشاره به تولید تسلیحات تهاجمی بی نظیر در روسیه، مانند موشک‌های مافوق صورت قاره پیما، تأکید کرد، اکنون شرایطی بوجود آمده که هیچ کشوری حتی فکر درگیری نظامی با روسیه به ذهنش خطور نمی‌کند.

به گزارش تاس، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور قرار نیست با هیچ کشوری بجنگد و در عین حال شرایطی را هم ایجاد کرده است که حتی امکان قصد درگیری نظامی با مسکو را از کشورهای دیگر گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پوتین در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» برای طرح "20 سؤال از ولادیمیر پوتین" گفت: «ما قصد نداریم با کسی بجنگیم ، ولی در زمینه دفاعی شرایطی را به وجود آورده‌ایم که کسی هم فکر درگیری نظامی با روسیه به ذهنش خطور نکند.»

رئیس جمهوری یادآور شد: «روسیه از نظر بودجه دفاعی در جایگاه هفتم جهان قرار دارد و از لحاظ این شاخص عقب‌تر از کشورهای ایالات متحده ، چین ، عربستان سعودی ، انگلیس ، فرانسه و ژاپن قرار دارد. علاوه بر این ، هزینه‌های نظامی ما سال به سال دیگر کاهش می یابد، در حالی که هزینه‌های سایر کشورها در حال افزایش است.»

پوتین توضیح داد: «در عین حال وضعیت منحصر به فردی بوجود آمده است که روسیه در حوزه دفاعی به هیچ عنوان نقش یک کشور "عقب افتاده" را ندارد. ما برای اولین بار چنان سیستم‌هایی از تسلیحات تهاجمی را ایجاد کرده‌ایم که در جهان نظیر ندارند. و اکنون آنها [کشورهای دیگر] سعی دارند تا به ما برسند.»

همانطور که رئیس جمهوری روسیه گفت ، منظور او در وهله نخست مجموعه‌ سامانه‌های موشکی تهاجمی مافوق صوت (هیپرسونیک)، از جمله موشک‌های بین قاره‌ای است که در این کشور تولید شده است.

پوتین همچنین یادآور شد: «اگر در سال 2000 تعداد نیروهای نظامی ارتش روسیه بیش از 1.3 میلیون نفر بود، اکنون این تعداد به بیش از 1 میلیون نفر رسیده است و سهم تجهیزات و تسلیحات نظامی مدرن در نیروهای مسلح از  6 درصد به تقریباً 70 درصد افزایش یافته است.»