۰ نفر

دبیر کل ناتو: روسیه و سوریه عملیات را متوقف کنند

۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 420562
دبیر کل ناتو: روسیه و سوریه عملیات را متوقف کنند

دبیر کل ناتو با محکوم کردن عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، از مسکو و دمشق خواست عملیات در این منطقه را متوقف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (جمعه) در اظهاراتی مداخله‌جویانه، خواستار توقف عملیات‌های ضد تروریستی سوریه و روسیه در استان ادلب شد.

استولتنبرگ طی نشست خبری پس از جلسه اضطراری امروز ناتو در خصوص سوریه، گفت: «ناتو در حال حاضر از ترکیه حمایت می‌کند و اعضای این سازمان نیز به دنبال راهی برای اقدامات بیشتر در این خصوص هستند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی درباره مباحث مطرح شده در این نشست توضیح داد: «اعضای ناتو [در پی کشته و زخمی شدن نظامیان] به ترکیه تسلیت گفته و با آن همدردی کردند. آنها همچنین [اقدامات] رژیم سوریه [در ادلب] را محکوم کردند».

دبیرکل ناتو با درخواست از سوریه و روسیه برای متوقف کردن عملیات ضد گروه‌های تروریستی در ادلب، افزود: «وضعیت خطرناک کنونی [در ادلب] باید تسکین داده شود و برای اجتناب از فاجعه انسانی باید به مفاد آتش‌بس سال ۲۰۱۸ بازگردیم».

پیش از این نیز «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه و پوشش هوایی روسیه را «جنایت جنگی» ادعا کرده و خواستار انجام اقدامات متقابل شده بود.

شبکه «المیادین» بامداد امروز گزارش داد ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

کشته و زخمی شدن نظامیان ترکیه در جریان حملات روز گذشته گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب و شهر «سراقب» و پاسخ توپخانه‌ای نیروهای سوری رخ داده است.