۰ نفر

روسیه نشست برجام را سازنده دانست

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱
کد خبر: 420427
روسیه نشست برجام را سازنده دانست

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین دیدگاه های مشترک درباره مسائل اصلی داشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میخاییل اولیانوف در توئیتی نوشت: ناظران خاطرنشان کردند که نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در مقایسه با دیدارهای قبلی آن کوتاه‌ترین نشست بود. 

وی افزود: این مساله به آن دلیل بود که شرکت کنندگان در نشست سطح عالی اتفاق نظرها در مورد موضوعات اصلی را نشان دادند.

اولیانوف ادامه داد: در این نشست مسائل مورد اختلاف مطرح شد اما کوتاه و در شرایط غیرتنش آمیز مورد بحث قرار گرفت. 

مقام روس در توییت دیگری نوشت: نشست کمیسیون برجام در فضای کاری برگزار شد. همه شرکت کنندگان بار دیگر بر پایبندی به معامله هسته ای تاکید کردند.

وی ادامه داد: کمیسیون برجام کارشناسان را موظف کرد تا ابعاد هسته ای و اقتصادی اجرای برجام را با تمرکز بر رفع اختلافات بطور عمیق بررسی کنند.  

پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مورد این نشست ابراز امیدواری کرد که  باعث توقف روند تشدید تنش ها پیرامون این توافق بین المللی شود .

 وی تصریح کرد: ایران با پایبندی به تعهدات قانونی خود، مجبور به پاسخگویی به اقدامات مخرب آمریکا و بی تفاوتی طرف‌های اروپایی شده است.