۰ نفر

ظریف: ترامپ به نفرت ایران از داعش اعتراف کرد

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۲۶
کد خبر: 419913
ظریف: ترامپ به نفرت ایران از داعش اعتراف کرد

وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری بر اعتراف ترامپ به حضور نیروهایی آمریکایی در سوریه برای نفت این کشور و نفرت ایران از داعش تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته در پیامی توئیتری نوشت: دونالد ترامپ [رییس جمهوری آمریکا] به چیزی اعتراف کرد که ما همه می‌دانستیم: نظامیان آمریکایی برای این در سوریه هستند که نفت را  بردارند. وی همچنین با اعتراف به این که ایران از داعش متنفر است، پذیرفت که سوریه، روسیه و ایران می‌توانند با داعش مبارزه کنند.

ظریف افزود: ولی ایالات متحده نه تنها با داعش نجنگید، بلکه بزدلانه، [سردار سلیمانی] دشمن شماره یک داعش را به قتل رساند، کاری که فقط پادوهای ترامپ و داعش آن را جشن گرفتند.

ترامپ امروز در دیدار با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در این کشور با این ادعا  که آمریکا القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی را شکست داده است، اظهار داشت: مانند آمریکا سایر کشورها از جمله ایران، ‌روسیه و عراق باید با این گروه ها مبارزه کنند.

این ادعای ترامپ در حالی است که بر اساس گفته های قبلی وی، خود آمریکا عامل پیدایش داعش بوده است و از سویی جمهوری اسلامی ایران به اذعان کشورهای منطقه علیه داعش در عراق و سوریه مبارزه کرده و این گروه تروریستی را در این کشورها نابود کرد.

ارتش آمریکا به دستور مستقیم ترامپ بامداد جمعه 13 دی سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق را به همراه 8 نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرده و به شهادت رساند.