۰ نفر

شیف: ترامپ دوباره به آمریکا خیانت کرد

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۳:۰۰
کد خبر: 419332
شیف: ترامپ دوباره به آمریکا خیانت کرد

آدام شیف نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا از حزب دموکرات روز یکشنبه با انتقاد از ترامپ به دلیل ارائه اطلاعات غلط در مورد دخالت‌های روسیه گفت: ترامپ دوباره به آمریکا خیانت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اقدامات دونالد ترامپ مبنی بر انتشار "ادعاهای دروغین" درباره مقامات اطلاعاتی را محکوم کرد و هشدار داد که روسیه با دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به دنبال کمک به ترامپ و برنی سندرز است.  

شیف در پیامی توییتری نوشت: آقای رییس جمهوری خوب طفره می روی، اما بدان که ادعاهای دروغین تو هیچ کس را مجاب نمی‌کند.  

رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه با اشاره به خیانت‌های ترامپ نوشت: شما از کمک روسیه در سال ۲۰۱۶ استقبال کردید، سعی کردید اوکراین را مجبور به کمک در سال ۲۰۱۹ کنید و در سال ۲۰۲۰ نیز تلاشی برای حفاظت از انتخابات ندارید.  

شیف در پایان با اشاره به انتخاب گرنل سفیر آمریکا در آلمان به عنوان مدیر موقت اطلاعات ملی نوشت: هم اکنون با اخراج مدیر اطلاعات ملی و عدم ارائه گزارش به کنگره دوباره به آمریکا خیانت کردید.  

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به افشاگری مقام‌های اطلاعاتی درباره دخالت روسیه در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰  نوشت: این ایده که روسیه به من برای انتخاب مجدد کمک می‌کند، یک کارزار دیگر برای انتشار اطلاعات نادرست از سوی دموکرات‌ها است.  

توئیت ترامپ در شرایطی است که سه منبع آگاه هفته گذشته اعلام کردند که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به نمایندگان کنگره هشدار داده‌اند که روسیه در حال دخالت در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ با هدف کمک به انتخاب مجدد دونالد ترامپ است.  

هشدار مقام‌های اطلاعاتی آمریکا ابهامات زیادی را درباره همگرایی کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اینکه آیا دولت ترامپ اقدامات متناسب برای مقابله با دخالت‌های مشابه سال ۲۰۱۶ را اتخاذ کرده ایجاد کرده است.  

این هشدارها نخستین بار از سوی روزنامه نیویورک تایمز و روزنامه واشنگتن پست فاش شده است. یک مقام ارشد دولت ترامپ گفته است که دموکرات‌ها قصد دارد از این اطلاعات نادرست علیه رئیس جمهور آمریکا استفاده کنند.  

ترامپ بارها گزارش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تبانی کارزار انتخاباتی وی با مقام‌های روسی در انتخابات ۲۰۱۶ را رد کرده است.