۰ نفر

ذوق‌زدگی بولتون از تصمیم FATF درباره ایران

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۴۱
کد خبر: 418987
ذوق‌زدگی بولتون از تصمیم FATF درباره ایران

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در توئیتی از قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف FATF) ابراز خرسندی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ روز جمعه(دوم اسفندماه) در صفحه توئیترش نوشت: خبر خوشحال‌کننده از سوی FATF، اضافه شدن محدودیت‌های سخت برای تجارت و بانک‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند. این به درستی اجازه می‌دهد تا از ایران به مانند کره‌شمالی بررسی موشکافانه انجام شود. فشار حداکثری، زمانی کار می‌کند که به طور کامل اجرا شود.

نشست گروه ویژه اقدام مالی از روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در پاریس آغاز شد و تا روز جمعه دوم اسفند ادامه داشت که مصادف با آخرین مهلت این نهاد به ایران درباره لزوم پذیرش توصیه‌های آن بود.
بیش از ۸۰۰ نماینده از ۲۰۵ کشور جهان و سازمان‌ بین‌المللی همچون صندوق بین‌المللی پول، سازمان‌ ملل و بانک جهانی در این نشست حضور داشتند و درباره موضوع‌های مختلف مطروحه بحث و تبادل نظر کردند.
پایان مهلت گروه ویژه اقدام مالی به ایران و پیامدهای آن برای کنشگران اقتصادی زمینه‌ساز بروز نگرانی‌هایی شده است.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری هفته گذشته در گفت‌وگو با ایران پیرامون پیامدهای بازگشت به فهرست سیاه FATF با تاکید بر اینکه دولت همه تلاشش را برای جلوگیری از قطع ارتباط مالی بین‌المللی گذاشته است، گفت: در صورت نپذیرفتن لوایح چهارگانه گروه اقدام مالی مشترک، تقریبا همه روابط پولی و مالی بین‌المللی خود را با خطر مواجه خواهیم کرد.

او با بیان اینکه لوایح چهارگانه نگاه نظارتی و مشتورتی دارد و به دخالت در امور کشورها نمی‌انجامد، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ورود به اقتصاد بین‌المللی باید به این سیستم متصل شود.