۰ نفر

آلمانی‌ها مخالف نامزد شدن مرکل برای صدراعظمی هستند

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۱۶
کد خبر: 418978
آلمانی‌ها مخالف نامزد شدن مرکل برای صدراعظمی هستند

با وجود ۱۶سال زمامداری «آنگلا مرکل» در آلمان، اکنون شهروندان این کشور مخالف نامزد شدن مجدد وی برای صدراعظمی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نظرسنجی که به تازگی از سوی موسسه افکارسنجی YouGov و سفارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان انجام گرفته نشان می دهد تنها ۲۱ درصد آلمانی ها موافق نامزد شدن مجدد «آنگلا مرکل» برای صدراعظمی این کشور هستند.
این در حالی است که دو سوم شهروندان آلمانی (۶۴ درصد) با نامزد شدن مجدد مرکل برای این سمت مخالف اند.
هر چند مرکل همزمان با کناره گیری از ریاست حزب حاکم «دموکرات مسیحی» (CDU) در اکتبر ۲۰۱۸ (مهرماه ۱۳۹۷) اعلام کرد که قصد ندارد برای دوره آتی صدراعظم آلمان شود، اما گمانه زنی ها در خصوص ادامه فعالیت سیاسی وی پس از سال ۲۰۲۱ همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر تنش های سیاسی اخیر در حزب دموکرات مسیحی که موجب شد «آنه گرت کرامپ کارن باوئر» رئیس آن از کناره گیری اش در تابستان خبر دهد، تصورات پیشین مبنی بر نامزدی کارن باوئر برای صدراعظمی را از بین برده و یافتن گزینه مناسب برای جانشینی مرکل با اما و اگر مواجه شده است.
به تازگی در رای گیری ایالت تورینگن حزب مرکل و حزب راست افراطی الترناتیو آلمان از یک نامزد میانه رو حمایت می کردند؛ اقدامی که شکستن یک تابوی سیاسی درباره همکاری با احزاب تندرو در آلمان محسوب می شد.
باوئر به دلیل نحوه مدیریت این بحران و ناتوانی در ایجاد وحدت حزبی مورد انتقاد قرار گرفت و درخواست های او برای برگزاری انتخابات جدید در این ایالت عمدتا نادیده گرفته شد.
در این رای گیری، توماس کمریش نامزد حزب دموکرات آزاد (FDP) در جدال انتخاباتی با احزاب حاکم آلمان به عنوان نخست وزیر ایالت تورینگن انتخاب شد، با این حال بدنبال انتقادهای گسترده به این اتفاق، کمریش ناچار به کناره گیری شد.