۰ نفر

وزیر خارجه اتریش فردا با ظریف دیدار می‌کند

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۲۲
کد خبر: 418966
وزیر خارجه اتریش فردا با ظریف دیدار می‌کند

وزیر خارجه اتریش پیش از ظهر فردا (یکشنبه) چهارم اسفند در تهران با همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش پیش از ظهر فردا (یکشنبه) با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو می کند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز (شنبه) نیز در تهران میزبان «استف بلاک» همتای هلندی خود بود. برجام، اینستکس، تحولات منطقه، ابعاد ترور سردار شهید سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موسوعات مورد گفتگو در این دیدار بود. 

وزیر خارجه اتریش اخیرا و بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در «برلین» گفته بود که متعاقب دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روزهای شنبه و یکشنبه آینده عازم تهران می‌شود تا پیام اتحادیه اروپا را به اطلاع مقامات ارشد ایران برساند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران اخیرا درباره سفر وزرای خارجه هلند و اتریش به تهران گفته بود که در گفتگوها با دو وزیر اروپایی، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، انتقاد جمهوری اسلامی ایران نسبت به بی عملی اروپا در قبال اجرای تعهدات خود ذیل برجام و انفعال آنها در برابر تحمیل قوانین فراسرزمینی آمریکا مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در این دیدارها بر این نکته اصولی که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز صرفا از طریق مشارکت و تعامل جمعی کشورهای این منطقه محقق می‌شود، تاکید خواهد شد.