۰ نفر

احتمال خسارت ۱.۱تریلیون دلاری کرونا برای جهان!

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبر: 418499
احتمال خسارت ۱.۱تریلیون دلاری کرونا برای جهان!

موسسه "آکسفورد اکونومیکس" در گزارشی به بررسی خسارت‌های احتمالی ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش گاردین، موسسه " آکسفورد اکونومیکس" در گزارش جدید خود پیش بینی کرد که در صورت تداوم شیوع گسترده ویروس کرونا، اقتصاد جهانی متحمل خسارت ۱.۱ تریلیون دلاری شود. آسیا بیشترین خسارت را از این ویروس خواهد دید و پیش‌بینی می‌شود که در سناریو بدبینانه رشد اقتصادی کشورهای آسیایی تا ۱.۳ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام این موسسه فعالیت تولیدی در بسیاری از مناطق چین تعطیل شده و کشورهای همسایه نیز با اختلالات فراوانی در زنجیره تامین خود مواجه شده‌اند. برخی از شرکت‌های بزرگ غربی مانند اپل، جگوار و فولکس واگن نیز به طور موقت فعالیت های خود در چین را تعلیق کرده اند.

از سوی دیگر موسسه " کپیتال اکونومیکس" نیز با اشاره به خسارت سنگین وارد آمده به بخش‌های گردشگری، هواپیمایی، بهداشت و درمان و هتلداری اعلام کرد که هنوز مشخص نیست چه زمانی چین از حالت قرنطینه فعلی خارج خواهد شد و امکان دارد برخی از واحدها و کسب و کارها به دنبال تعلیق فعالیت ها و کاهش سودآوری خود به طور موقت اقدام به تعدیل بخشی از نیروی انسانی خود کنند.

این موسسه هم چنین نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه نخست امسال را ۲.۳ درصد پیش‌بینی کرده که ۰.۲ درصد کمتر از پیش‌بینی قبل آن است. با این حال انتظار می‌رود پیامدهای کرونا بر روی اقتصاد چین دستکم تا پایان نیمه نخست سال ادامه داشته باشد.

هم چنین کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول از کشورهای عضو گروه ۲۰ خواسته است تا اقدامات بیشتری برای کاهش پیامدهای ناشی از ویروس جدید انجام دهند. وی افزود: معتقدم که وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی اقتصادهای بزرگ می‌توانند به کمک هم اقداماتی انجام دهند که به کاهش ریسک های کنونی کمک کند.

وی هم چنین ضمن استقبال از امضای فاز نخست توافق تجاری بین چین و آمریکا نیز گفت که این مساله به اقتصاد چین کمک خواهد کرد تا خسارات ناشی از کرونا را کمتر کند.