۰ نفر

درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه

۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۱۴
کد خبر: 418034
درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه

دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌گو با یک رسانه آمریکایی با پرداختن به مسائل روز جهان از جمله سوریه و لیبی، خواستار کمک ایران و برخی کشورهای دیگر در حل بحران سوریه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته در گفت‌و‌گو با یک رسانه آمریکایی خواهان کمک ایران، روسیه و ترکیه برای خاتمه درگیری‌های طولانی مدت در سوریه شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت که جهان کنونی به دلیل هرج و مرج‌های موجود آشوب زده شده است.

وی با اشاره به مشکلات ملت سوریه بابت ناآرامی‌های طولانی مدت در این کشور، آتش بس فوری در سوریه را خواستار شد. دبیرکل سازمان ملل همچنین از ایران، ترکیه و روسیه خواست تا یک راه حل سیاسی در این زمینه پیدا کنند.

گوترش با پرداختن به موضوع لیبی، از نقض آشکار تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه این کشور ابراز تعجب کرد.

یک مقام سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه از نقض تحریم تسلیحاتی لیبی انتقاد کرده بود. «استفانی ویلیامز» قائم مقام نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی با انتقاد از ادامه حمایت‌های کشورهای مختلف از طرف‌های لیبیایی اعلام کرد، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی به جوک تبدیل شده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره به موضوع ویروس کشنده کورونا نیز گفت که این ویروس جدی خطرات بیشماری ایجاد می‌کند که البته خارج از کنترل نیست.