۰ نفر

توضیحات موسوی درباره دیدار سناتور آمریکایی با ظریف

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۳
کد خبر: 418015
توضیحات موسوی درباره دیدار سناتور آمریکایی با ظریف

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اظهارات ظریف مبنی بر اینکه با برخی از اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می‌کنند، دیدار و دیدگاه‌های ایران و واقعیات منطقه را تشریح می‌کند، این اقدامات را بخشی از دیپلماسی عمومی خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار ظریف با «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ امشب (سه شنبه) در صفحه توئیترش نوشت: «دکتر ظریف همواره گفته اند که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می کنند، دیدار و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران و واقعیات منطقه را تشریح می کند. این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه ها نیز می شود.»

یک پایگاه آمریکایی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد که کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی دیداری محرمانه با وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار کرده است.

بر اساس این گزارش، محمدجواد ظریف پنجشنبه شب 24 بهمن ماه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به این شهر وارد شد و در مدت سه روز حضورش در مونیخ با برخی مقامات و وزرای خارجه شرکت کننده در این نشست دیدار و گفتگو کرد.

نخست‌وزیر کانادا و وزرای خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کویت، ایتالیا، اسلوونی، عراق، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین، اسپانیا و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از جمله مقاماتی بودند که ظریف در این سه روز با آنها دیدار و گفتگو کرد.

ملاقات با گروه الدرز، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران نیز از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه نشست مونیخ بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشستی درباره تنش زدایی در خلیج فارس به سؤالات حاضران پاسخ داد و در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حضور یافت و آمادگی ایران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی این موضوع مجددا اعلام کرد.