۰ نفر

بهداشت جهانی: نیازی به افزایش سطح خطر کرونا نیست

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۰۱
کد خبر: 418012
بهداشت جهانی: نیازی به افزایش سطح خطر کرونا نیست

سازمان بهداشت جهانی با اشاره به گزارش چین درباره شیوع کرونا اعلام کرد که نیازی به افزایش سطح هشدار خطر کرونا در جهان نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای یی سی چین روز سه شنبه به نقل از این سازمان گزارش کرد که کرونا، یک بیماری همه گیر جهانی نیست و نیازی نیز برای افزایش سطح خطر وجود ندارد.

این سازمان افزوده است: با نظرداشت گزارشی که چین درباره ۴۴ هزار مبتلای به ویروس کرونا با جزییات کامل منتشر کرده است، تصویر روشن تری از کرونا داریم و اینکه به چه سمتی می رود و چطور شیوع پیدا می کند.

این سازمان که در پایان ماه گذشته میلادی به دلیل شیوع کرونا وضع اضطراری در سطح جهان اعلام کرد، می گوید که اطلاعات بسیاری درباره سن مبتلایان و شدت بیماری و ضریب مرگ و میر آن بدست آورده است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از روز یکشنبه این هفته با شماری از همتایان چینی خود در چند شهر چین درباره شیوع کرونا و راه های پیشگیری از آن و ساخت واکسن، رایزنی کرده اند.

این سازمان خاطر نشان کرد که موارد جدید ابتلا به ویروس رو به کاهش است و در ۱۴ روز گذشته در شهرهای مختلف چین بر اساس آمار کمیسیون بهداشت ملی این کشور شمار موارد جدید بسیار کاهش یافته است.  با این وصف هنوز باید با موضوع با احتیاط برخورد کرد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا خفیف بوده و بسیاری از مبتلایان، افراد سالمند بوده اند و شماری از آنها قبل از این مشکلات تنفسی و قلبی داشته اند.

این سازمان امروز نسبت به همه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که جبهه مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، ابراز احترام کرد.

تاکنون سه هزار پزشک و پرستار و خدمه درمانی در چین به کرونا مبتلا شده و پنج نفر نیز بر اثر آن جان‌شان را از دست داده اند.

بیشتر شمار مبتلایان مربوط به استان هوبی در مرکز چین است و روز دوشنبه در ۳۱ استان و شهر و منطقه خودمختار در سطح چین فقط ۷۹ مورد ابتلا به ثبت رسید.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در گفت وگوی تلفنی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: ما به پیشرفت های عینی در مبارزه با کرونا دست یافته ایم و وارد مقطعی حساس شده ایم.