۰ نفر

مقام سازمان ملل ترور سردار سلیمانی را «نقض قوانین بین‌المللی» خواند

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۳۹
کد خبر: 418008
مقام سازمان ملل ترور سردار سلیمانی را «نقض قوانین بین‌المللی» خواند

یک مقام سازمان ملل متحد ترور سپهبد قاسم سلیمانی از سوی آمریکا را نقض قوانین بین المللی خواند و افزود این گونه اقدام‌های غیرمشروع می‌تواند زمینه‌ساز یک فاجعه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ادامه واکنش‌ها به ترور سپهبد قاسم سلیمانی در حمله پهپادهای آمریکایی، یک مقام سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه این اقدام واشنگتن را نقض معیارهای بین‌المللی خواند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در این زمینه گفت ترور سردار سلیمانی رویه غلطی را پایه‌گذاری می‌کند که می‌تواند نهایتا به یک «فاجعه» منجر شود. 

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه گفت: «در منشور سازمان ملل متحد آمده است که ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری نظامی انجام دهیم و استفاده از قوای نظامی باید به موارد بسیار معدود محدود شود.»

کالامارد در خاتمه افزود: «کشتن هدفمند قاسم سلیمانی معیارهای مربوط به استفاده فراسرزمینی از قدرت نظامی توسط یک دولت را به طور کامل زیرپا گذاشت. در این حادثه یک مقام دولتی هدف گرفته شد در حالی که در گذشته "بیشتر" بازیگران غیردولتی یا "تنها" بازیگران غیردولتی بودند که هدف قرار می گرفتند.»

وزیر خارجه روسیه نیز در روزهای گذشته ضمن تاکید بر اینکه مسائل غرب آسیا تنها از طریق گفت‌وگو قابل حل است، گفت که ترور سپهبد سلیمانی، نقض بی‌شرمانه قوانین بین‌المللی بود.